Verbeterd dierensysteem v2.0.0.0
Verbeterd dierensysteem v2.0.0.0
Wijzigingenlijst 2.0.0.0:
1.) Nieuwe functie: meerdere nieuwe dierenbeelden (met dank aan boer Andy voor goedkeuringen).
2.) Nieuw kenmerk (punt 5.): Dierlijke nakomelingen kunnen mannelijk of vrouwelijk zijn.
3.) Bugfix: Wanneer u jonge dieren uit de houderij haalt met de aanhanger, wordt het menu niet bijgewerkt.
4.) Bugfix: je zou meer dieren kunnen selecteren dan de houderij in het menu kan bevatten.
5.) Bugfix: synchronisatie verbeterd.
6.) Bugfix: een bug verholpen waardoor dieren konden verdwijnen als ze een stal binnengingen.
Dit script past vier punten aan:
1. dieren krijgen niet meer één dier als nageslacht, maar juist veel voor de betreffende diersoort (met spreiding).
2. Stallen kunnen overvol zijn door de nakomelingen, maar dit heeft gevolgen voor de gezondheid van de dieren. Als alternatief kunnen dieren die niet meer in de stal passen direct verkocht worden. Dit kan worden ingesteld in het dierenmenu.
3. te oude dieren worden willekeurig verwijderd
4. Dieren met 0% gezondheid worden verwijderd
5. nakomelingen van dieren kunnen mannelijk of vrouwelijk zijn
Meer gedetailleerde uitleg:
tot 1.)
Standaard zijn de volgende waarden ingesteld voor nakomelingen.
Koeien:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 98
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
Varkens:
8 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
9 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
10 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
11 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
12 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
Schaap:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 59
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 30%
3 dieren -> waarschijnlijkheid met 10%
Paarden:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 98%
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
Kippen:
9 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
10 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
11 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
12 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
13 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
tot 2.)
Er zijn twee modi die kunnen worden ingesteld in het stabiele menu.
Modus 1.)
Als een stal vol is en er nieuwe dieren geboren worden, worden deze direct verkocht. Hier wordt de normale dierenprijs uit het spel/de kaart genomen minus 25% transportkosten. Het is belangrijk op te merken dat kippen 0€ waard zijn als ze net geboren zijn.
Modus 2.)
Sta overbevolking toe in een schuur. Dit kan standaard tot 100%. Betekent dat een stal met 100 plaatsen plaats kan bieden aan 200 dieren. Dit kan echter alleen door geboorten en niet door aanschaf van nieuwe dieren! Deze modus is bedoeld voor het feit dat men de nieuwe dieren dan ook in andere stallen kan verdelen. Als een stal overbevolkt raakt, heeft dat gevolgen voor de gezondheid van de dieren. De gezondheid neemt in afhankelijkheid van de overbevolking elk uur af. Dit gaat van 0 tot 5%. Betekent dat als er een minimale overbevolking aanwezig is, alleen de gezondheid stagneert. In het ergste geval neemt het af met 5% per uur. Als er ook een gebrek aan voedsel is, kan de gezondheid nog meer achteruitgaan.
tot 3.)
Oude dieren worden verwijderd met een kans van 5%. Deze wordt eenmaal per maand berekend als het dier de maximale leeftijd bereikt. De standaardwaarden zijn als volgt ingesteld.
Koeien 300 maanden of 25 jaar
Varkens 180 maanden of 15 jaar
Schapen 144 maanden of 12 jaar
Paarden 360 maanden of 30 jaar
Kippen 180 maanden of 15 jaar
tot 4.)
Dieren met 0% gezondheid kunnen worden verwijderd als deze instelling is ingeschakeld in het menu.
tot 5.)
De dieren kunnen nu mannelijke of vrouwelijke nakomelingen krijgen. De kans op welk geslacht het zal zijn is 50:50.
Kleine tip:
Koe Swiss wordt verwijderd.
Kippen produceren nu mest als het hok zelf mest heeft.
Geiten produceren melk en geen wol. Hiervoor moet de stal echter wel voorzien zijn van een wollen afsluiting. (Instructie inbegrepen: GoatMilkInstruction.txt)
Credits: Farmer_Andy Heel erg bedankt voor de dierenbeelden!
Wijzigingenlijst 1.1.0.0:
1.) Nieuwe functie (punt 4.) waar dieren kunnen worden verwijderd met 0% gezondheid.
2.) Bugfix: Als er geen waarde voor de overbevolking in de houderij is ingevoerd, zijn er fouten opgetreden bij het opslaan.
3.) Bugfix: de huidige status van de overbevolking zou nu ook in multiplayer moeten worden gesynchroniseerd.
Chissel