WindyLoads v0.0.5.1
WindyLoads v0.0.5.1
Voor alle vrienden van een meer realistische speelstijl. Sommige ladingen worden weggeblazen door harde wind wanneer ze worden vervoerd in open aanhangwagens of andere voertuigen.
Versie 0.0.5.1
bugfix in initialisatie van partikelsysteem geïntroduceerd door V0.0.5.0
Versie 0.0.5.0
Eerste implementatie van partikelsysteem voor blaaseffect. Zie modbeschrijving voor beperkingen
Versie 0.0.4.1
bugfix van functie addSpecialization in RegisterSpecialization.lua (regel 80)
Versie 0.0.4.0
Wat meer beschrijvende tekst toegevoegd
Mogelijkheid toegevoegd om de minimaal vereiste snelheid te bepalen waarboven ladingen worden weggeblazen door modDesc.xml
Een globale blaasfactor toegevoegd die wordt vermenigvuldigd met de interne berekeningsresultaten van de blaassnelheden. Het kan worden aangepast via de modDesc.xml. Standaard is 1.0 wat gelijk is aan 100%. Als u deze waarde op nul zet, wordt de mod effectief uitgeschakeld. Hogere waarden verhogen de kracht van het blaaseffect.
Script bevat nu de mogelijkheid om voertuigen uit te sluiten op basis van de gebruikersconfiguratie van modDesc.xml
De sterkte van dit effect hangt af van het soort lading en van het vulniveau van het betreffende voertuig. Een volledig gevulde trailer zal veel meer worden beïnvloed door de mod dan een slechts gedeeltelijk gevulde trailer. Hoge snelheden hebben een overproportioneel effect op de blaaskracht. Het sluiten van de huif van opleggers vermijdt het effect van het verliezen van lading. Dus als een voertuig geen dekking heeft, moet u nadenken over wat u ermee moet vervoeren.
Het pakket bevat een .xsd-bestand dat de toegestane configuratieparameters van modDesc.xml beschrijft.
Uitleg van de configuratieparameters:
debugMode: indien actief wordt een ingame hud getoond die enkele van de interne berekeningswaarden onthult, terwijl je een voertuig bestuurt dat wordt beïnvloed door de mod. Bovendien worden enkele van de kritieke gebeurtenissen in de mod-verwerking afgedrukt in het logbestand van de game. Afhankelijk van de kaart, vultypes en voertuigen kan dit veel zijn! Alleen voor mensen die precies willen weten wat er aan de hand is. Geef mij niet de schuld van slechte dingen die gebeuren in de foutopsporingsmodus 😉
considerWindSpeed: indien actief, wordt de huidige windsnelheid in het spel in aanmerking genomen voor het berekenen van de kracht van blazende ladingen. Tegen de wind in rijden blaast meer lading weg dan met de wind mee.
minBlowSpeed: Dit is de snelheid in km/u (niet noodzakelijkerwijs de waarde die in het spel wordt getoond) waarboven de berekening voor blazende ladingen van kracht wordt. Onder deze snelheid worden geen lasten weggeblazen.
– blowFactorGlobal: Dit is een globale schaalfactor (floatwaarde) voor de sterkte van het effect van wegwaaiende ladingen. De standaardwaarde is 1 (één) wat gelijk is aan 100 %. Een waarde van nul (of lager) deactiveert de mod effectief. Waarden boven 1 verhogen de kracht van het blaaseffect.
<fillTypeConfigurations>: hier kunnen items van het type <fillTypeConfiguration> worden toegevoegd om het gedrag van de mod met betrekking tot bepaalde fill-types in het spel te veranderen. Standaard worden de toepasselijke vultypes voor deze mod bepaald door de vooraf gedefinieerde vultypecategorieën vanuit het spel. Met deze configuratie kunnen opvultypen naar keuze van de gebruiker worden opgenomen of uitgesloten. De waarde van "fillTypeBlowFactor" definieert de sterkte van het blaaseffect veroorzaakt door de wind voor dit vultype. Wees voorzichtig met het afstemmen van deze waarde! U kunt ook de waarden van de "fillTypeBlowFactor" voor vooraf gedefinieerde opvultypen wijzigen door ze opnieuw toe te voegen met een andere waarde. Bekijk de gegeven voorbeelden om te zien hoe u met deze configuratie om moet gaan.
<vehicleTypeConfigurations>: hier kunnen items van het type <vehicleTypeConfiguration> worden toegevoegd om bepaalde voertuigen uit te sluiten van de effecten van deze mod. Je moet de EXACTE volledige voertuignaam (Vehicle.getFullName()) gebruiken die in het spel wordt gebruikt om het voertuig te kunnen identificeren ten behoeve van deze configuratie. Bekijk de gegeven voorbeelden om te zien hoe u met deze configuratie om moet gaan.
Belangrijke opmerking: dit is nog werk in uitvoering! Ik ben dankbaar voor alle feedback over bugs, fouten of suggesties voor verbetering.
Auteur:Script: Sushifresser Idee / Konzept: Bikercelle, Sushifresser Tester: aelxr, Bikercelle