WindyLoads v0.0.4.1
WindyLoads v0.0.4.1
Voor alle vrienden van een meer realistische speelstijl. Sommige ladingen worden weggeblazen door harde wind wanneer ze worden vervoerd in open aanhangwagens of andere voertuigen.
Versie 0.0.4.1
Bugfix van functie specialisatie toevoegen in RegisterSpecialization.lua (regel 80)
De sterkte van dit effect hangt af van het soort lading en van het vulniveau van het betreffende voertuig. Een volledig gevulde trailer zal veel meer worden beïnvloed door de mod dan slechts een gedeeltelijk gevulde trailer. Hoge snelheden hebben een bovenproportioneel effect op de blaaskracht. Het sluiten van de huif van opleggers vermijdt het effect van het verliezen van lading. Dus als een voertuig geen dekking heeft, moet u overwegen wat u moet vervoeren.
Het pakket bevat een .xsd-bestand dat de toegestane configuratieparameters van modDesc.xml beschrijft.
Uitleg van de configuratieparameters:
– debugMode: indien actief, wordt een in-game hud getoond die enkele van de interne berekeningswaarden onthult tijdens het besturen van een voertuig dat wordt beïnvloed door de mod. Bovendien worden enkele van de kritieke gebeurtenissen in de mod-verwerking afgedrukt in het logbestand van de game. Afhankelijk van de kaart, vultypes en voertuigen kan dit veel zijn! Alleen voor mensen die precies willen weten wat er aan de hand is. Geef mij alsjeblieft niet de schuld van slechte dingen die gebeuren in de foutopsporingsmodus 😉
– considerWindSpeed: indien actief, wordt de huidige windsnelheid in het spel in aanmerking genomen voor het berekenen van de kracht van blazende ladingen. Tegen de wind in rijden blaast meer lading weg dan meebewegen, van achteren komend.
– minBlowSpeed: Dit is de snelheid in km/u (niet noodzakelijkerwijs de waarde die in het spel wordt weergegeven) waarboven de berekening voor blazende ladingen van kracht wordt. Onder deze snelheid worden geen lasten weggeblazen.
– blowFactorGlobal: Dit is een globale schaalfactor (floatwaarde) voor de sterkte van het effect van wegwaaiende ladingen. De standaardwaarde is 1 (één) wat gelijk is aan 100 %. Een waarde van nul (of lager) deactiveert de mod effectief. Waarden boven 1 verhogen de kracht van het blaaseffect.
– fillTypeConfigurations: hier kunnen items van het type fillTypeConfiguration worden toegevoegd om het gedrag van de mod met betrekking tot bepaalde fill-types in het spel te veranderen. Standaard worden de toepasselijke vultypes voor deze mod bepaald door de vooraf gedefinieerde vultypecategorieën in het spel. Met deze configuratie kunnen vultypes naar keuze van de gebruiker worden opgenomen of uitgesloten. De waarde van "fillTypeBlowFactor" definieert de sterkte van het blaaseffect veroorzaakt door de wind voor dit vultype. Wees voorzichtig met het afstemmen van deze waarde! U kunt ook de waarden van de "fillTypeBlowFactor" voor vooraf gedefinieerde opvultypen wijzigen door ze opnieuw toe te voegen met een andere waarde. Bekijk de gegeven voorbeelden om te zien hoe u met deze configuratie om moet gaan.
– vehicleTypeConfigurations: hier kunnen items van het type vehicleTypeConfiguration worden toegevoegd om bepaalde voertuigen uit te sluiten van de effecten van deze mod. Je moet de EXACTE volledige voertuignaam (Vehicle.getFullName()) gebruiken die in het spel wordt gebruikt om het voertuig te kunnen identificeren ten behoeve van deze configuratie. Bekijk de gegeven voorbeelden om te zien hoe u met deze configuratie om moet gaan.
Belangrijke opmerking: dit is nog steeds een work in progress! Ik ben dankbaar voor alle feedback over bugs, fouten of suggesties voor verbetering.
Auteur:Script: Sushifresser Idee / Konzept: Bikercelle, Sushifresser Tester: aelxr, Bikercelle