VerbeterdAnimalSystem v1.1.0.0
VerbeterdAnimalSystem v1.1.0.0
Dit script past vier punten aan:
1. dieren krijgen niet meer één dier als nageslacht, maar juist veel voor de betreffende diersoort (met spreiding).
2. Stallen kunnen overvol zijn door de nakomelingen, maar dit heeft gevolgen voor de gezondheid van de dieren. Als alternatief kunnen dieren die niet meer in de stal passen direct verkocht worden. Dit kan worden ingesteld in het dierenmenu.
3. dieren die te oud zijn sterven willekeurig
4. dieren met 0% gezondheid kunnen doodgaan
Meer gedetailleerde uitleg:
tot 1.)
Standaard zijn de volgende waarden ingesteld voor nakomelingen.
Koeien:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 98
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
Varkens:
8 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
9 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
10 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
11 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
12 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
Schaap:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 59
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 30%
3 dieren -> waarschijnlijkheid met 10%
Paarden:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 98%
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
Kippen:
9 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
10 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
11 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
12 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
13 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
tot 2.)
Er zijn twee modi die kunnen worden ingesteld in het stabiele menu.
Modus 1.)
Als een stal vol is en er nieuwe dieren geboren worden, worden deze direct verkocht. Hier wordt de normale dierenprijs uit het spel/de kaart genomen minus 25% van de transportkosten. Het is belangrijk op te merken dat kippen 0€ waard zijn als ze net geboren zijn.
Modus 2.)
Zorg voor overbevolking in een kippenren. Dit kan standaard tot 100%. Dit betekent dat een hok met 100 plaatsen plaats kan bieden aan 200 dieren. Maar dit kan alleen door geboorten en niet door nieuwe dieren te kopen! Met deze modus is bedoeld dat men de nieuwe dieren kan verdelen, dan ook nog in andere stallen. Als een stal overbevolkt raakt, heeft dat gevolgen voor de gezondheid van de dieren. Hierbij wordt de maximale gezondheidswaarde van de dieren direct op maximaal 90% gesteld en daalt afhankelijk van de drukte per uur. Dit gaat van 0 tot 5%. Dit betekent dat als er minimale overbevolking is, alleen de gezondheid stagneert. In het ergste geval neemt het af met 5% per uur.
tot 3.)
Oude dieren sterven met een kans van 5%. Deze wordt eenmaal per maand berekend als het dier de maximale leeftijd bereikt. De standaardwaarden zijn als volgt ingesteld.
Koeien 300 maanden of 25 jaar
Varkens 180 maanden of 15 jaar
Schapen 144 maanden of 12 jaar
Paarden 360 maanden of 30 jaar
Kippen 180 maanden of 15 jaar
tot 4.)
Dieren met 0% gezondheid kunnen sterven als deze instelling is ingeschakeld in het menu.
Wijzigingenlijst 1.1.0.0:
1.) Nieuwe functie (punt 4.) waarbij dieren kunnen sterven bij 0% gezondheid.
2.) Bugfix: Als er geen waarde voor de overbevolking in de houderij is ingevoerd, zijn er fouten opgetreden bij het opslaan.
3.) Bugfix: de huidige status van de overbevolking zou nu ook in multiplayer moeten worden gesynchroniseerd.
Chissel