Verbeterd voertuig v1.0
Verbeterd voertuig v1.0
Wat doet EnhancedVehicle?
Deze mod voegt een track-assistent, differentieelsloten, rijmodi (vierwielaandrijving, RWD/FWD) en directe bediening van voor-/achterhydrauliek en uitrusting toe aan (gemotoriseerde) voertuigen. Bovendien krijgt de HUD een beetje een upgrade met een meer gedetailleerde schade-indicator, brandstoftankniveau, brandstofverbruik, motortoerental en temperatuur, en gewicht/totaalgewicht.
Versie 1.0.0.0
2021-12-30 – V1.0.0.0
+ optie opnieuw toegevoegd om track- en diff HUD-elementen te verplaatsen via config XML
* bugfix voor flikkerende HUD op dedi-server wanneer iemand door voertuigen schakelt
2021-12-27 – V1.0.0.0-rc5
* bugfix voor de HUD die wordt weergegeven in voertuigen waar deze niet zichtbaar mag zijn
2021-12-27 – V1.0.0.0-rc4
* een zeldzame bug verholpen voor de snap-functie die niet werkte zoals verwacht op dedicated servers (thx "a Bit Brutal")
2021-12-26 – V1.0.0.0-rc3
+ toegevoegde configuratiemenu-optie voor "aantal zichtbare tracks"
+ sneltoetsen toegevoegd om de kopakkerafstand te wijzigen (RShift+Numpad / of RShift+Numpad *)
* bugfix voor het niet kunnen sturen bij het globaal uitschakelen van de track-assistent wanneer snap to track is ingeschakeld
* kleine wijziging berekening werkbreedte. zou nu ook moeten werken als het voertuig en de aanbouwdelen niet in een rechte lijn zijn uitgelijnd
* gewijzigde standaardbreedte van "virtuele tracks" van 4m naar 6m
2021-12-25 – V1.0.0.0-rc2
+ optie toegevoegd om dmg/fuel boven de snelheidsmeter (klassiek) of rechtsboven onder het gameinfo-paneel te tonen
* volg track uitschakelen bij reset track
* kleine wijzigingen aan toetsbindingen en actionEvent-code
2021-12-23 – V1.0.0.0-rc1
* nog een bugfix voor multiplayer
2021-12-23 – V0.9.9.9
* HUD-bugfix voor dedicated server
2021-12-23 – V0.9.9.8
* de volledige HUD-code herschreven. ziet er beter uit, past bij GUI-schaling.
+ toetsbinding toegevoegd om snel door de kopakkermodi te bladeren
– verwijderde toetsbinding voor "hervat vorige snaprichting"
2021-12-20 – V0.9.9.7
+ ondersteuning om de breedte van berekende tracks te vergroten / verkleinen
+ ondersteuning toegevoegd voor "nep"-tracks. gebruik dit als je geen bijlage hebt maar wel tracks wilt. druk tweemaal op rctrl+numpad2.
* bugfix voor bijlagen op bijlagen
* kleine reparaties
2021-12-19 – V0.9.9.6
* een aantal fouten in de logische code verholpen
* aangepaste trackweergave boven snelheidsmeter een beetje
2021-12-18 – V0.9.9.5
+ toegevoegd kopakkergedrag. open het configuratiemenu om het kopakkergedrag voor elk voertuig te configureren.
2021-12-16 – V0.9.9.4
* tracknummer weergeven, zelfs als de richtlijnen zijn uitgeschakeld
* uiterlijk van trackweergave iets veranderd: #actualtrack -> omzet -> nexttrack
* het volgende nummer in de gamewereld wordt groen weergegeven
Opmerking
Ik raad aan om na elke nieuwe mod-versie eenmaal het configuratiemenu te openen via "Ctrl + Numpad /" en terug te zetten naar de standaardinstellingen.
Wat is er nieuw in versie 0.9.x?
Allereerst: Welkom bij FS22. De mod-functies van de FS19-versie zijn allemaal overgenomen – behalve de shuttle-shift. Die functie is verwijderd, omdat de game dit nu out-of-the-box ondersteunt.
NIEUWE functie: een track-assistent ("GPS-licht") en een eenvoudige "houd richting"-modus ("snap to direction").
Hoe werkt de Track Assistant?
Rijd naar het veld met uw voertuig en een aanbouwdeel en zet de hulplijnen aan met RShift+Home.
Plaats uw voertuig evenwijdig aan de rand van het veld.
Schakel de track-assistent in met RCtrl + Numpad 2. Er verschijnen een aantal lijnen die de tracks vertegenwoordigen.
Boven de snelheidsmeter ziet u het huidige tracknummer waarin uw voertuig zich bevindt, en daarnaast een cijfer tussen -5 en +5. Dit getal geeft aan hoeveel sporen uw voertuig zal draaien als u op de "draai"-knop drukt. Voorbeeld: U bevindt zich in spoor #5 en drukt op "turn" met een waarde van +1 -> uw voertuig zal spoor #6 inrijden. Voorbeeld 2: U bevindt zich in spoor #10 en drukt op "omkeren" met een waarde van -3 -> uw voertuig zal sorteren op spoor #7.
Druk op RCtrl + End om de auto automatisch op het huidige circuit te houden. U hoeft nu niet te sturen – gewoon gas geven/remmen of cruise control inschakelen.
Aan het einde van het veld kan het voertuig draaien als je op RCtrl + Home drukt. Let op: Het voertuig probeert gewoon de nieuwe baan te bereiken. Het is er niet erg intelligent over. Het draait niet in meerdere zetten of iets dergelijks. Probeer het gewoon eens uit en kijk hoe het werkt.
Als u stuurt, wordt het bijhouden van de baan direct uitgeschakeld. Met RCtrl + End zet je hem weer aan.
Als u de bijlage hebt gewijzigd of tracks opnieuw wilt uitlijnen -> RCtrl + Numpad 2.
Kopakker: In het configuratiemenu kunt u de kopakkermodus in-/uitschakelen, configureren wat er moet gebeuren als de kopakker wordt bereikt en de afstand tot het einde van het veld instellen
Toetsenbordtoewijzing (kan opnieuw worden toegewezen in spelopties) / volledige lijst op Github
Ctrl + Numpad / – Configuratiemenu openen. Daar kun je bepaalde functies in-/uitschakelen en de HUD-elementen in-/uitschakelen.
RCtrl + End – houd het voertuig in het huidige spoor of klik op de huidige richting
RCtrl + Home – Draai naar het volgende nummer of draai de rijrichting 180°
RShift + Home – hulplijnen in-/uitschakelen
RCtrl + Numpad 1 – Track-assistent in-/uitschakelen
RCtrl + Numpad 2 – Herbereken de baanindeling
RCtrl + Numpad 7 – Differentieelslot Vooras Aan/Uit
RCtrl + Numpad 8 – Differentieelslot Achteras Aan/Uit
RCtrl + Numpad 9 – Aandrijfmodus wijzigen (All-Wheel Drive, RWD/FWD)
LAlt + 1 tot 4 – hydrauliek voor/achter omhoog/omlaag, aangebouwde apparaten aan/uit
FAQ
V: Waar is het configuratiebestand?
A: in [..]DocumentenMijn spellenFarmingSimulator2022modSettingsFS22_EnhancedVehicleFS22_EnhancedVehicle_v1.xml
V: Er lijkt iets mis te zijn met 2WD (=geen modus met vierwielaandrijving).
A: Heel goed mogelijk. De mod is gebonden aan de game-engine. Het doet soms wat het wil en rekening houdend met alle parameters zoals bandenmaat, wrijving, laadvermogen, enz. kan het voertuig soms vreemde sprongen maken of iets dergelijks. Momenteel zou de mod dit echter redelijk onder controle moeten hebben. Het idee van de functie is ook nogal all-wheel+differential locks actief, dus je kan redelijk de shit rijdende silo oprijden ;-).
V: Ik zie geen motortemperatuur of brandstofverbruik!
A: Dan ben je hoogstwaarschijnlijk een deelnemer aan een multiplayer-game en niet de host. Vanwege beperkingen van de game-engine kan de mod de waarden niet bepalen en weergeven.
Q: De schade voor apparaat xyz is altijd 0%
A: Dan ondersteunt het apparaat geen schademodel en kan de mod niets anders dan 0% weergeven.
Majo76 (formely ZhooL) Translations were provided by several contributors