Verbeterd diersysteem v2.2.0.1

FS22 Overig

Verbeterd diersysteem v2.2.0.1

Wijzigingenlogboek: 2.2.0.1:
1.) Bugfix: Stro kan nu worden gebruikt voor schapen en geiten

Wijzigingenlogboek 2.2.0.0:
1.) Kenmerk: Dierenartsen kunnen dieren nu handmatig reproduceren.
2.) Kenmerk: Mannelijke dieren planten zich automatisch voort met het vrouwelijke equivalent.
3.) Kenmerk: De veterinaire voortplanting van de dieren kan mislukken.
4.) Kenmerk: De voeropname van de vrouwelijke dieren neemt kort na de geboorte toe.
5.) Kenmerk: De melkopbrengst van koeien en geiten is afhankelijk van de laatste geboorte.
6.) Kenmerk: Koeien en geiten geven geen melk meer vanaf 80% reproductie tot aan de geboorte (droogstand).
7.) Kenmerk: Geiten en schapen kunnen mest produceren.
8.) Verandering: Koeien kunnen zich pas voortplanten vanaf 18 maanden.
9.) Verandering: De voortplanting van de dieren neemt altijd toe.
10.) Bugfix: Een bug gerepareerd die overbevolking veroorzaakte, ondanks dat overbevolking was uitgeschakeld.

Wijzigingenlogboek 2.1.0.0:
1.) Functie: Schapen en geiten zijn nu onderverdeeld in individuele rassen (de mannelijke ram en geit gaan verloren in de update).
2.) Kenmerk: Zwitserse koeien zijn terug.
3.) Verandering: De gezondheid van de dieren neemt pas af na 12 uur overbevolking.
4.) Bugfix: Als er al andere dieren dan koeien, varkens, schapen, paarden en kippen op een kaart zijn geïnstalleerd, worden alleen deze overschreven. Alle andere blijven bestaan en worden van de kaart geladen.
5.) Bugfix: Dieren kunnen nu ouder worden dan 60 maanden.
6.) Bugfix: Paarden kunnen weer bereden worden.
7.) Bugfix: Dieren veranderen niet langer hun textuur op lange afstand.

Wijzigingenlogboek 2.0.0.0:
1.) Nieuwe functie: meerdere nieuwe dierenbeelden (met dank aan boer Andy voor goedkeuring).
2.) Nieuwe functie (punt 5.): De nakomelingen van dieren kunnen mannelijk of vrouwelijk zijn.
3.) Bugfix: Wanneer u jonge dieren met de trailer uit de houderij haalt, werd het menu niet bijgewerkt.
4.) Bugfix: Je kon meer dieren selecteren dan de veehouderij in het menu bevat.
5.) Bugfix: synchronisatie verbeterd.
6.) Bugfix: Een bug gerepareerd die ervoor kon zorgen dat dieren verdwenen als ze een stal binnengingen.

Wijzigingenlogboek 1.1.0.0:
1.) Nieuwe functie (punt 4.) waarbij dieren kunnen worden verwijderd met een gezondheid van 0%.
2.) Bugfix: Als er geen waarde voor de overbevolking in de veehouderij werd ingevoerd, ontstonden er fouten bij het opslaan.
3.) Bugfix: De huidige status van de overbevolking zou nu ook in multiplayer moeten worden gesynchroniseerd.

Dit script past negen punten aan:
1. Dieren krijgen niet meer slechts één dier als nageslacht, maar specifiek veel voor de betreffende diersoort (met spreiding).
2. Stallen kunnen overvol zijn door de nakomelingen, maar dit heeft effect op de gezondheid van de dieren. Als alternatief kunnen dieren die niet meer in de stal passen direct worden verkocht. Dit is in te stellen in het dierenmenu.
3. Te oude dieren worden willekeurig verwijderd
4. dieren met 0% gezondheid worden verwijderd
5. De nakomelingen van dieren kunnen mannelijk of vrouwelijk zijn
6. dieren kunnen nu door een dierenarts worden gereproduceerd
7. Reproductiepogingen van de dieren door de dierenarts kunnen mislukken.
8. De voerconsumptie van vrouwelijke dieren neemt kort na de geboorte toe
9. De melkopbrengst is afhankelijk van de laatste geboorte

Meer gedetailleerde uitleg:

Naar 1.)
Standaard zijn de volgende waarden ingesteld voor nakomelingen.

Koeien:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 98
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%

Varkens:
8 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
9 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
10 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
11 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
12 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%

Schaap:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 59
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 30%
3 dieren -> waarschijnlijkheid met 10%

Paarden:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 98%
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%

Kippen:
9 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
10 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
11 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
12 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
13 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%

Naar 2.)
Er zijn twee modi die kunnen worden ingesteld in het stabiele menu.

Modus 1.)
Als een stal vol is en er nieuwe dieren geboren worden, worden deze direct verkocht. Hier wordt de normale dierenprijs uit het spel/de kaart genomen minus 25% transportkosten. Het is belangrijk op te merken dat kippen 0 € waard zijn als ze net geboren zijn.

Modus 2.)
Sta overbevolking in een schuur toe. Standaard is dit mogelijk tot 100%. Dat betekent dat een stal met 100 plaatsen 200 dieren kan herbergen. Dit kan echter alleen via geboorten en niet via de aanschaf van nieuwe dieren! Deze modus is bedoeld omdat men de nieuwe dieren dan zelfs in andere stallen kan distribueren. Als een stal overbevolkt raakt, heeft dit gevolgen voor de gezondheid van de dieren. Afhankelijk van de overbevolking neemt de gezondheid elk uur af als de stal langer dan 12 uur overvol is. Dit gaat van 0 tot 5%. Dit betekent dat als er een minimale overbevolking aanwezig is, alleen de gezondheid stagneert. In het ergste geval daalt het met 5% per uur. Als er bovendien sprake is van voedselgebrek, kan de gezondheid nog verder achteruitgaan.

Naar 3.)
Oude dieren worden met een waarschijnlijkheid van 5% verwijderd. Deze wordt één keer per maand berekend wanneer het dier de maximale leeftijd bereikt. De standaardwaarden worden als volgt ingesteld.

Koeien 300 maanden of 25 jaar
Varkens 180 maanden of 15 jaar
Schapen 144 maanden of 12 jaar
Paarden 360 maanden of 30 jaar
Kippen 180 maanden of 15 jaar

Tot 4.)
Dieren met een gezondheid van 0% kunnen worden verwijderd als deze instelling in het menu is ingeschakeld.

Tot 5.)
De dieren kunnen nu mannelijke of vrouwelijke nakomelingen krijgen. De kans op welk geslacht het zal zijn, is 50:50.

Tot 6.)
In het dierenmenu kan de stal nu worden omgeschakeld van automatische reproductie naar handmatig. Hierdoor kunnen individuele groepen dieren, als ze de minimumleeftijd hebben, handmatig worden gereproduceerd. Zowel automatische als handmatige voortplanting kost een vast bedrag per dier (in te stellen in de instellingen xml). Als er een mannelijk dier van deze soort met voldoende leeftijd op stal staat, vindt de voortplanting automatisch (gratis) plaats.

Tot 7.)
De veterinaire voortplanting van afzonderlijke dieren kan mislukken. Hierdoor stopt de reproductie bij 0%. De reproductie moet dan opnieuw worden geprobeerd.

Bij 8.)
De voeropname van de vrouwelijke dieren is afhankelijk van de laatste geboorte. Zo wordt de voerconsumptie kort na de geboorte eerst verminderd. Vervolgens stijgt het, zodat het iets wordt verhoogd, totdat het terugkeert naar het normale niveau.

Tot 9.)
De melkopbrengst van koeien en geiten is afhankelijk van de laatste geboorte. Hier geven de dieren vanaf een vertegenwoordiging van 80% (droogstand) geen melk meer. Vanaf de geboorte neemt de melkgift tot 1,2 keer toe, totdat deze langzaam weer afneemt. Als er geen nieuwe reproductie plaatsvindt, daalt de melkopbrengst naar 0%. In het dierenmenu van de betreffende dieren worden de maanden sinds de laatste geboorte weergegeven.

Belangrijke tips:
Kippen, schapen en geiten produceren nu mest als het hok zelf mest heeft.
Geiten produceren geitenmelk en geen wol. Hiervoor moet de stal echter wel geitenmelk hebben geblokkeerd (Instructie inbegrepen: GoatMilkInstruction.txt) of de schapenstallen gebruiken met geitenmelkondersteuning van T4xs (Modname: FS22_husbandryGoatMilk).
Als modders niet willen dat hun Animals xml wordt overschreven, kunnen ze nu de sleutel doNotOverrideAnimals toevoegen aan hun Animal xml van de kaart.

Hartelijk dank aan de volgende persoon voor de vertaling:
P_E_T_O (Tsjechisch), Jankus (Pools), Pericops (Spaans), Philpask (Frankrijk)

Auteur:
Chissel


Wat zijn Farming Simulator 25 mods

Welkom bij de grootste Farming Simulator modding community. Weet je nog steeds niet zeker wat het nut is van Farming Simulator 25 mods? De game is ontwikkeld om aanpassingen (mods) te ondersteunen die door elke fan kunnen worden gemaakt. Je kunt dus mods gebruiken om het originele spel te upgraden. Ja, we zijn het erover eens dat de game al erg goed is, maar je hebt misschien het gevoel dat je meer oogstmachines, tractoren of ander gereedschap in de game nodig hebt. Bovendien biedt de game zelf verschillende soorten mods die de gameplay kunnen veranderen, enkele bugs kunnen oplossen die spelers irriteren of gewoon proberen de game interessanter te maken. Dit is waarom je FS25 mods zou moeten proberen. Aangezien er veel verschillende FS 25 mods zijn, zal het installeren van een ervan het spel een beetje veranderen en het zal uniek worden. Alle LS25 mods zijn volledig gratis, dus u hoeft zich geen zorgen te maken over betalingen of verborgen belastingen. Probeer Farming Simulator 25 mods nu en word een betere boer.






Het beste FS22 Overig mods

Leave a Reply

Do you need help or to say thanks for mod author? Just leave a comment bellow!