SimpleIC v0.9.0.2
SimpleIC v0.9.0.2
Wijzigingslogboek:
v0.9.0.2
probleem opgelost bij het opslaan van simpleIC_animations.lua (81) [probleem #4]
v0.9.0.1
Eerste Github-release voor FS22
De bekende SimpleIC, gemakkelijke interactieve besturing, Mod is terug! Met de eerste release in FS22 is er iets enorm veranderd! Er zijn nu verschillende modi voor interactie met de TriggerPoints, die modi kunnen worden ingesteld in het Ingame-Settins-Menu van FS onder "SimpleIC". U kunt niet alleen kiezen hoe de triggerPoints worden weergegeven (altijd, nooit, alleen wanneer u erover zweeft), u kunt ook wijzigen of u op de triggerPoints wilt klikken of ze wilt activeren door erover te zweven. De hover-timer Methode is voornamelijk gemaakt voor handsfree gebruik met Headtracking.
Alle extra functies zoals Attacher-Control zijn gedeactiveerd voor de eerste FS22-versie, alleen animaties en de werktuigballen zijn voorlopig actief. Ik zal de andere functies op een later tijdstip weer toevoegen zodra de basis zonder problemen werkt.
Het belangrijkste:
Hoe kan ik dit testen en spelen?
download FS22_simpleIC.zip en voeg toe aan modfolder
download een mod die klaar is voor SimpleIC of bewerk er een voor jezelf (er is op dit moment geen voorbeeldmod voor FS22, maar ik zal er later een aantal toevoegen – de XML is hetzelfde als in FS19, dus dat kun je gebruiken)
ga ingame en veel plezier
meld bugs als je er een opmerkt, alsjeblieft met Log, Beschrijving of Afbeeldingen
Wat dit is:
Dit is een nieuwe kijk op de bekende Interactive Control Scripts in Farming Simulator. Het is in FS19 gevestigd als een bekende en veelgebruikte Mod, dus hier is het voor FS22. Ik wilde deze Mod eerst niet opnieuw doen, maar niemand anders wilde het dus doen.. hier gaan we. Ik hoop dat je het leuk vindt en het op prijs stelt lol.
Dit is een globaal script, wat betekent dat het niet aan elke Mod apart hoeft te worden toegevoegd, er zijn geen extra modDesc.xml-wijzigingen zoals l10n-teksten enz. nodig.
Het is duidelijk dat de voertuig-xml en i3d nog moeten worden bewerkt, het script kan deuren niet op magische wijze scheiden en triggerpoints toevoegen. Maar zodra de benodigde regels zijn toegevoegd, is IC actief zolang je deze mod actief hebt.
dit betekent ook dat mensen die niet van IC houden, niet alle voertuigmods hoeven te verwijderen, maar deze mod niet hoeven te activeren.
dit betekent ook dat er maar één IC-versie is en niet 50 verschillende die met elkaar in conflict komen
updates voor IC zijn globaal en bruikbaar in alle mods
Hoe voeg ik dit toe aan mijn Mod:
Er is een voorbeelden.xml waarin alle huidige mogelijke XML-vermeldingen worden uitgelegd en wat ze doen. Als je nog niet helemaal nieuw bent met modden, zou dit genoeg moeten zijn om aan de slag te gaan
Als je modding al goed kent, hier is een korte uitleg: (kijk naar de gekoppelde Deutz Agrostar hierboven om de volledige XML-regels te zien)
outsideInteractionTrigger = playerTrigger waarbij de speler deuren en andere dingen van buitenaf kan openen
animatieName = naam van de animatie voor de deur
animatieSpeed = snelheid van de animatie (duidelijk)
gedeelde animatie = nog niet toegevoegd
soundVolumeIncreasePercentage = met hoeveel zal het geluidsvolume toenemen als die deur wordt geopend. Waarden worden bij elkaar opgeteld voor meer dan één deur, max is outdoorSoundVolume
insideTrigger en outsideTrigger = "Triggerpoints" bijv. transformGroups die de plek markeren waar op de IC-component kan worden geklikt
triggerPoint = index / i3dMapping naam voor de transformGroup
triggerPointSize = grootte/straal rond het triggerPoint waar het nog steeds registreert als aangeklikt
mainly me, Modelleicher, working on this Big thanks to Wopster from whom I got permission to use the Ingame-Menu Code