RealismAddon: AnimalGrazing v1.0
RealismAddon: AnimalGrazing v1.0
AnimalGrazing – grazende dieren
Wat doet deze modus?
Kortom – deze mod zorgt ervoor dat dieren met gras/weidegebieden dat gras opeten.
Vergelijkbaar met de al bekende Grazing Feature in Seasons mod van eerdere FS-versies, maar afgezien van het idee is het volledig nieuw.
Kenmerken – een gedetailleerde uitleg:
Gras wordt gegeten in groeifasen, elke stap van "grazen" vermindert het gras met één groeifase.
Hoe vaak/hoeveel er wordt gegeten is afhankelijk van de hoeveelheid dieren, de hoeveelheid voer die per dag wordt gebruikt en de hoeveelheid gras die overblijft, maar zolang er nog iets in de voedering achterblijft wordt er maximaal één graasstap gedaan per dag.
Omdat elke beweiding over de hele weide wordt uitgevoerd, wordt de resulterende hoeveelheid gras opgeslagen in een buffer en elk uur gevoed.
Zolang er minder dan 25% totaal gevuld volume in de doorvoer zit, zal deze altijd tot 25% in één keer vullen – op die manier is alleen grazen mogelijk.
Boven de 25% komt het totale voerverbruik per uur in het gras bij, boven de 85% komt er geen gras meer bij zodat er altijd wat ruimte is voor ander voer.
Een ding om op te merken is dat het voedselverbruik in standaard fs22 relatief laag is, dus het is waarschijnlijk dat zelfs kleine weiden genoeg gras hebben om een groot aantal dieren te voeren of dat het gras zo snel of sneller teruggroeit dan de dieren het eten.
Om die reden is het aan te raden om te spelen met aangepast voedselgebruik (bijvoorbeeld door MaizePlus-Mod te gebruiken met MaizePlus_animalFoodAdditions.zip) om een meer realistische relatie tussen weidegrootte en diervoedergebruik te krijgen.
Merk ook op dat koeien standaard serievoeding hebben, wat betekent dat ze slechts één soort voer tegelijk eten – het meest productieve voer dat ze hebben.
Dus als je TMR voedt, eten ze het gras niet op. Dit wordt ook veranderd als je met MaizePlus speelt.
Belangrijk! – Maak een notitie:
Aangezien alle standaard en de meeste mod-hubandries het korte deco-gras in hun grasveld hebben dat niet groeit en dus niet kan worden gegeten, moet dit worden gewijzigd.
Je kunt het schilderen met de ingame gebladerteschildering – de meeste kaarten hebben normaal gras of weidegras als overschilderbaar gebladerte.
Als alternatief kunt u het weidegebied altijd omploegen en inzaaien met gras.
Extra informatie:
De mod bevat de animalGrazing.xml die alle instellingen bevat over welke gebladertegebieden worden gebruikt om te zoeken naar eetbaar gras, welke bladeren worden gegeten en hun groeistadia, evenals de fillTypes die zijn gevuld. Al die dingen kunnen daar desnoods worden aangepast
Ook deze is natuurlijk MaizePlus Ready.
Auteur:modelleicher (Farming Agency)