Karpaten platteland v1.1.0.0
Karpaten platteland v1.1.0.0
OPMERKING: DIT IS ALLEEN EEN PC-KAARTVERSIE.
Wijzigingenlogboek 1.1.0.0
(Een nieuwe savegame is NIET VEREIST, maar er zijn dingen die je moet weten voordat je de update uitvoert. Lees deze aandachtig. Wijzigingen gemarkeerd met: (*) worden alleen weergegeven in een nieuwe savegame.)
– Volledige ondersteuning toegevoegd voor Premium DLC.
– Nieuwe gewassen toegevoegd: luzerne, klaver en verwerkt in dierenvoeding.
– Plaatsbare bunkersilo's toegevoegd die alfalfa en klaver accepteren. (Voor spelers die de Maize Plus-mod niet gebruiken.)
– Ondersteuning voor mestsysteemmod toegevoegd.
– Ondersteuning voor Straw Harvest Addon-mod toegevoegd.
– Plaatsbare koeienstalvarianten zonder weilanden toegevoegd.
– Productpallets kunnen nu per trein worden verkocht.
– Aanzienlijk hogere productiesnelheid voor de groente- en fruitverwerkingsfabriek.
– Ijspegels toegevoegd die aan de daken hangen van alle gebouwen op de kaart, zichtbaar tijdens de winter.
– Aangepast weer, verlaagde gemiddelde temperaturen voor zomer en winter. De temperaturen in de zomer mogen niet boven de 40+ graden uitkomen (voor het land op de kaart) en in de koudere winters kan de sneeuw mogelijk langer aanhouden.
– Herwerkte mestproductiemethode voor kalverhutten vanwege een probleem met het uitzetten van mest uit andere weilanden als deze dichtbij hen worden geplaatst. Om mest uit de kalverhut te krijgen: Plaats je schep of aanhangwagen binnen het hek van de kalverhut en druk op R (standaard toetsbinding – zie je bedieningsmenu).
– Verwijdering van tanks voor vloeibare mest op het hoofdbedrijf en het varkensbedrijf als op zichzelf staande, vooraf geplaatste objecten. In plaats daarvan maken ze nu deel uit van elke dierenstal waarmee ze corresponderen. OPMERKING: Zorg ervoor dat u de mest die in deze tanks is opgeslagen, gebruikt of verplaatst voordat u de kaart bijwerkt, als u deze niet kwijt wilt raken! Bij het laden van een bestaand opgeslagen spel krijg je waarschuwings-/foutmeldingen in het logboek met betrekking tot deze tanks. Het is normaal dat je dat kunt negeren. (zal maar één keer gebeuren en dat is omdat het zal proberen iets te laden dat niet meer bestaat.)
– Balen in de opslagplaatsen hebben nu low-poly-modellen en de tekenafstand is verkleind. Dit zou iets meer moeten bijdragen aan de prestaties (vooral voor oudere pc's) als u balen in de balenopslag bewaart in plaats van daarbuiten, en vooral bij grote hoeveelheden.
– Vereenvoudigde botsingen tussen rails en spoorwegsteunen. Dit zou een beetje moeten helpen bij de prestaties als u zich in de buurt van rails of op plaatsen zoals een treinstation bevindt, maar ook bij het gemakkelijker oversteken van rails buiten de spoorwegovergangen.
– Verbeterde gewasgroeifasen toegevoegd voor alle gewassen op de kaart. Elke groeifase heeft nu een andere hoogte waardoor de groei er veel vloeiender uitziet.
– Gerst en tarwe kunnen nu in het voorjaar (maart) geplant worden.
– Sommige gewassen hoeven nu niet meer te worden gerold.
– (*) Extra palletopslag toegevoegd in het gebouw met meerdere schuren op de hoofdboerderij.
– (*) Suikerbietenlader toegevoegd aan de suikermolen “eigendom” van de suikerfabriek, bruikbaar voor iedereen.
– (*) Vaste sneeuwmaskers voor vooraf geplaatste boerderijgebouwen. Er zullen geen lege, niet met sneeuw bedekte kleine gebieden meer zijn als sommige gebouwen worden verkocht.
– Kleurkeuze vaste wanden voor plaatsbare Koeienstal (groot).
– Vaste strovisuals voor plaatsbare kalveropvang.
– Veel kleine visuele, gameplay- en andere verbeteringen.
– Franse vertaling toegevoegd.
Welkom op het Karpatenlandschap. Fictieve kaart geïnspireerd op een modern, realistisch landbouwbedrijf en zijn omgeving in West-Slowakije.
Kaartkenmerken:
3 Vooraf geplaatste boerderijen. Om ze te gebruiken of ergens mee te communiceren, moet je ze kopen door de landbouwgrond te kopen waarop ze zijn gebouwd.
– Hoofdboerderij – De grootste vooraf geplaatste boerderij op de kaart, bestaande uit: 2 koeienstallen, 1 varkensstal, 1 paardenstal, 1 kalveropvang, een boerderij, een grote graansilo met productiepunten voor het maken van veevoer, een voertuigwerkplaats , 2 overdekte bunkersilogebouwen (in totaal 6 bunkers), veel schuilplaatsen voor voertuigen of eventueel verpakte of losse goederen, grote mestopslag, mesttanks, watertoren en meer.
(Als je in de nieuwe boerenspelmodus begint, bezit je de hoofdboerderij al).
– Varkensboerderij – Alles over de varkens met: 2 varkensstallen, graansilo, bunkersilo, voertuigwerkplaats, voertuigoverkapping, mestopslag, balenloods, bulkopslag, watertoren en mesttanks.
– Schapenboerderij – Inclusief: 1 schapenstal, 1 kippenhok, graansilo, voertuigwerkplaats, mestopslag, voertuigoverkapping en balenstal.
– Alle 3 vooraf geplaatste boerderijen zijn volledig bewerkbaar, je kunt individuele gebouwen of delen van hekken verkopen – je kunt de boerderijen uitbreiden. Je kunt alles verkopen en op dezelfde plek je eigen boerderij bouwen. Van de meeste gebouwen en objecten die op vooraf geplaatste boerderijen worden gebruikt, zijn de plaatsbare varianten ook op de kaart opgenomen.
– Verzamelobjecten inbegrepen. 100 houten speelgoed verdeeld in 10 sets, 10 verzamelobjecten in elke set. De beloning voor het verzamelen is 1.000, de beloning voor het voltooien van de hele set is 100.000 en het speelgoed wordt tentoongesteld op de plank in je kamer in het kantoorgebouw.
– 39 velden. Vooral grote velden met verschillende vormen, ook enkele middelgroot en klein. Sommige velden zijn voorzien van elektriciteitspalen. Hun botsingen kunnen op elk moment worden uitgeschakeld/ingeschakeld. Ga hiervoor naar het gemeentehuis naast de hoofdboerderij.
– 3 ongemarkeerde weidevelden.
– Groot bosgebied. 7 verkrijgbare bospercelen met verschillende maten, voorwaarden en bijbehorende prijzen.
– Verschillende kleine stroompjes doorkruisen het land, met gratis wateronttrekking.
– Inclusief veldmissies, missie-NPC's met Slowaakse namen.
– Treinsysteem – rijdbare trein met spoorwegsilo's en verkooppunt.
– 6 verkoopstations, elk geïnteresseerd in een ander type en hoeveelheid goederen.
– 3 koopstations, boerderijbenodigdheden en kalkstation – mogelijkheid om boerderijverbruiksartikelen (bijv. zaden, kunstmest) rechtstreeks in de trailer te kopen. De veemarkt biedt de mogelijkheid om mest, drijfmest en veevoer van hen te kopen.
– 9 productielocaties: bakkerij, graanmolen, zuivelfabriek, suikerfabriek, houtzagerij, timmerwerk, spinnerij, kleermakerij, biogasinstallatie. De kaart bevat verschillende kleine en goedkoop te kopen percelen, perfect om op andere productiepunten te bouwen. Productielocaties beschikken over eigen heftrucks, die door iedereen gebruikt kunnen worden. Sugarmill biedt zijn eigen suikerbietenlader aan die voor iedereen bruikbaar is.
– Aangepaste dierinstellingen – licht aangepast: voedsel- en stroconsumptie, mest-, dunne mest- en melkproductie en dierprijzen. Schapen en kippen produceren mest als ze met stro worden ingestrooid (alleen veehouderijen opgenomen op de kaart of een modificatie die aan de vereisten voldoet). Schapen produceren ook melk (zonder dat mods zoals EAS deze instellingen overschrijven).
– Aangepaste gewassen: Alfalfa en Klaver, deze maken deel uit van de diervoeding. Plaatsbare bunkersilo's waarin deze gewassen worden opgenomen om er kuilvoer van te maken, zijn inbegrepen. Vooraf geplaatste bunkersilo's op de kaart accepteren ze allemaal ook.
– Verbeterde gewasgroeifasen voor alle gewassen op de kaart. Elke groeifase heeft een andere hoogte, waardoor de groei er veel vloeiender uitziet.
– Niet alle gewassen hoeven te worden gerold. Gewassen die moeten worden gerold: tarwe, gerst, koolzaad, haver, sojabonen. Gewassen die niet hoeven te worden gerold: maïs, zonnebloem, aardappel, suikerbiet, suikerriet, katoen, sorghum, populier, gras, oliezaadradijs, luzerne, klaver.
– Plaatsbare boomgaarden (appels, peren, abrikozen en pruimen) hebben alleen water nodig om fruit te produceren, maar u kunt de productiviteit verhogen met speciale kunstmest (aangekocht in de winkel) en compost. Boomgaarden produceren alleen fruit in de lente en de zomer. Geproduceerd fruit kan verder worden verwerkt in een plaatsbare fruit- en groenteverwerkingsfabriek.
– Plaatsbare geavanceerde kassen met nieuwe groentesoorten (komkommer, groene paprika, ui en watermeloen) hebben alleen water nodig om groenten te produceren, maar u kunt de productiviteit verhogen met speciale kunstmest (aangekocht in de winkel) en compost. Kassen produceren ook organisch afval als bijproduct. Geproduceerde groenten kunnen verder worden verwerkt in een plaatsbare groente- en fruitverwerkingsfabriek.
– Compost maken – compost is vereist in de boomgaarden en kassen en kan ook met winst worden verkocht of als meststof op velden worden gebruikt (LET OP: niet ondersteund door Precision Farming DLC). Compost wordt in Compostsilo gemaakt van organisch afval, gras, hooi, stro en andere soortgelijke materialen.
– Voertuigwinkel biedt telescooplader aan die door iedereen kan worden gebruikt voor het laden van pallets of balen die u daar hebt gekocht, u hoeft dus geen eigen lader mee te nemen.
– Alle verkoopstations en producties hebben afwijkende openingstijden. De poorten gaan op bepaalde tijdstippen automatisch open en dicht. (Alles is standaard gesloten toen je het spel voor het eerst startte, wacht een uur in het spel om ze weer in de normale cyclus te brengen). Als u ook na sluitingstijd iets dringends moet doen, kunt u de poorten handmatig openen.
– Seizoensgroei is grotendeels hetzelfde als in het basisspel (past heel goed bij het land op de kaart), maar met een extra optie om in de lente (in maart) gerst en tarwe te planten. Katoen en suikerriet zijn niet typisch voor het land op de kaart, maar je kunt ze verbouwen als je wilt, NPC's niet.
– Aangepast seizoensweer, typisch voor het land van de kaart.
Kaartfuncties Alleen pc:
– Object Storage-mod is vereist en wordt gebruikt in de baal- en palletopslaggebouwen in plaats van de objectopslagfunctie in het basisspel.
– Production Revamp-mod is vereist, vooral voor de boomgaarden en kassen, maar de functies ervan worden ook in andere fabrieken gebruikt.
– Optionele ondersteuning voor: Maize Plus, Enhanced Animal System, RealismAddon: AnimalGrazing-mods en Platinum DLC – Je kunt enkele extra functies inschakelen in de xml-configuratiebestanden van de kaart, afhankelijk van welke van deze mods je gebruikt. En andere functies (zie mijn video-tutorials).
– Maize Plus-mod – optionele ondersteuning: u kunt de mogelijkheid inschakelen om alle nieuwe soorten voedsel die deze mod toevoegt, rechtstreeks in de trailer van de veemarkt te kopen of uw eigen voedselmengsels te maken in de varkensvoermaker op de hoofdboerderij. Aangepaste animalFoodAdditions wordt aanbevolen om hier te gebruiken, meer informatie in video-tutorials.
– Verbeterde Animal System-mod – optionele ondersteuning: kaart bevat plaatsbare, functionele kalverhutten (moeten zelf worden gebouwd, vooraf geplaatste hutten op de hoofdboerderij zijn alleen decoratief) en onderdak voor maximaal 50 kalveren – daarvoor hoeft niets extra's te worden gedaan, standaard beschikbaar, maar alleen zinvol met deze mod. Geiten produceren regelmatig basiswildmelk in de schapenhouderijen op de kaart, geitenmelk (van de mod) wordt ook volledig ondersteund in zuivel- en verkoopstations – die kan worden geproduceerd uit andere plaatsbare modificaties voor schapenhouderij die dit ondersteunen.
– Platinum Expansion DLC – optionele ondersteuning: u kunt extra producten uit de DLC inschakelen in productiepunten van houtzagerijen en timmerlieden die in de kaart zijn ingebouwd.
– RealismAddon: AnimalGrazing – optionele ondersteuning: u kunt dit inschakelen in vooraf geplaatste veehouderijen, waarin gebladertegebieden die deze mod gebruikt om redenen zijn uitgeschakeld. Waarom en hoe je dit inschakelt, wordt allemaal uitgelegd in een video-tutorial. Plaatsbare veehouderijvarianten hebben alleen wat weideschildering nodig.
Extra kaartfuncties:
– Precisielandbouw DLC klaar. Aangepaste bodemkaart inbegrepen.
– Platinum-uitbreidings-DLC gereed. Het verkoopstation van het transportbedrijf ondersteunt ook producten uit de DLC en het is ook mogelijk om houtcontainers via de trein of rechtstreeks aan het verkoopstation van de containerhandelaar te verkopen.
– Premium uitbreidings-DLC volledig ondersteund.
– Mestsysteem mod klaar.
– Ondersteuning voor Straw Harvest Addon (bijvoorbeeld: in verkooppunten)
Aanbevelingen:
– Mod. Meer veehouderij mogelijk (64) wordt aanbevolen voor gebruik met de kaart, dus het is mogelijk om meer veehouderij te bouwen. Map heeft al meer veehouderij dan de limiet van het basisspel.
Bekende incompatibele mods met de kaart: (geadviseerd NIET TE GEBRUIKEN met de kaart)
(Hierna volgen rare wijzigingen aan de balen en verbreken dus aangepaste kaartbalen en -functies):
– Hefbaar balenpakket
– Selecteerbaar baalcapaciteitspakket/add-on
Anderen:
– Compostmod (kaart heeft een eigen compostsysteem)
– Verbeterde vultypecategorieën
– Upgradebare fabrieken (niet compatibel met productievernieuwing)
– Pallet Fix (functionaliteit geïntegreerd in Production Revamp)
– Meer producties mogelijk (120) (functionaliteit geïntegreerd in productievernieuwing)
– Koop productie-invoer (functionaliteit geïntegreerd in Production Revamp, ook in multiplayer)
– Production Point Selling Fix (functionaliteit geïntegreerd in productievernieuwing)
– Meer pallets repareren (functionaliteit geïntegreerd in productievernieuwing)
– Palletfixer (functionaliteit geïntegreerd in productievernieuwing)
MrHector