International Harvester 300 Modpack v1.0.0.0
International Harvester 300 Modpack v1.0.0.0
De Farmall 300 had grote schoenen om te vullen. International Harvester verkocht maar liefst 390.000 van de voorganger van de Farmall 300, de Farmall H, tijdens een productierun die begon in 1939 en eindigde in 1953 met de introductie van de Super H. Hoewel alle brieven van Farmall -serie trekkers waren succesvol, de H was echt een tractor van het juiste formaat en degene die Farmall veilig bovenaan de stapel zette. Alle Farmall-tractoren uit de letter-serie deelden het knappe cosmetische ontwerp van Raymond Loewy met zijn gestroomlijnde motorkap en brandstoftank.
Bovendien werden alle tractoren geïntroduceerd met het kenmerkende IH-logo dat Loewy ontwierp: de rode kleine I in het midden van een zwarte hoofdletter H. De stip boven de I moest het hoofd van een bestuurder voorstellen die over de motorkap van een Farmall kijkt . De zwarte rechtopstaande kolommen van de H vertegenwoordigden de banden van de tractor, frontaal gezien. Dit is nu het spul geworden van de verzamelbare tractorlegende. Dus waar blijft een goed doorgewinterde International 300 Utility zoals onze kenmerkende tractor?
Voorafgaand aan de 300 Utility had International zich gericht op het bouwen van tractoren voor rijgewassen met de nu beroemde driewielerconfiguratie. Maar deze nieuwe 300 zou de tractormaker toegang geven tot een markt waar hij zich niet op had gericht en hem in staat stellen rechtstreeks te concurreren met Ford's 800- en 900-serie tractoren, evenals Oliver's Super 55. rijhoogte en 75-inch wielbasis met korte overhangen maakten hem stabiel en wendbaar, perfect voor een verscheidenheid aan klussen, waaronder maaien. Het goede nieuws over de 300 is dat als je van de Farmall H houdt, je ook van de 300 zult houden. De benzinemotor van de 300 was slechts 169 cu.in. versie van de Super H's 164-cu.in. viercilinder lijnmotor.
Met een boring en slag van 3,56 x 4,25 inch en een compressieverhouding van 6,6:1 produceerde hij ongeveer 40 pk aan de riemschijf, met een maximumvermogen van 2.000 tpm.
De LP-motor had een hogere compressieverhouding van 8,75:1, maar het maximale toerental werd verlaagd tot 1750. De 300's waren leverbaar met de Fast Hitch-lift van International Harvester, waardoor het wisselen van werktuigen sneller en gemakkelijker werd voor de bestuurder. De 300 kan ook worden uitgevoerd met een actieve aftakas en IH's koppelversterker – een cluster van versnellingen met een koppeling die elke versnelling splitst, waardoor de machinist snel kan terugschakelen om snel toerental te winnen of wat extra motorrem te bieden. Met de koppelversterker optie, de 300 had 10 versnellingen vooruit en twee achteruit; zonder dat had de tractor vijf versnellingen vooruit en één achteruit. Hoe dan ook, de topsnelheid van de 300 was 15,4 mph, maar T/A-tractoren konden in een lage versnelling voortduren op 1,6 mph wanneer de laagste snelheid werd gebruikt. In 1957 brachten kleine cosmetische veranderingen en nieuwe modelnummers de beproefde line-up van International bij. De 300 werd de 350 en er kwam een door Continental geproduceerde dieselmotor beschikbaar.
Tegenwoordig is er genoeg leuks te vinden aan de International Harvester-tractoren met een vintage-nummer uit de jaren 50, zoals de International-Harvester 300 uit 1954-1956. Onderdelen en informatie zijn overal verkrijgbaar, en de trouwe Farmall verwelkomen altijd snel een nieuw lid in de kudde. een International 300 in een representatieve staat, verwacht meer dan $ 1.500- $ 3.000 te betalen – hoewel zoals met bijna elk stuk verzamelbare landbouwmachines, de waarden alleen maar stijgen.
Auteur:PattonM47/KaosKnite/TSL