GIANTS Engine 9 met DirectX 12 in FS22
GIANTS Engine 9 met DirectX 12 in FS22
Met Farming Simulator 22 geniet je van verbeterde prestaties en graphics dankzij de nieuwste versie van onze eigen game-engine. De GIANTS Engine 9 beschikt over DirectX 12, Parallax Occlusion Mapping en nog veel meer. Lead Software Engineer Thomas Brunner legt uit naar welke verbeteringen je uit kunt kijken. Bekijk hieronder zijn presentatie!
Waarom gebruiken we onze eigen motor?
Simpel gezegd, we hebben onze game-engine nodig om precies te doen wat we nodig hebben, zodat u kunt boeren op virtuele velden. Terwijl andere game-engines van toepassing zijn op meerdere games van een genre, zoals shooters of racegames, en sommige dingen of functies kunnen bieden, omvat de onze momenteel niet, onze intern gebouwde GIANTS Engine heeft een heleboel andere vereisten, geen andere game-engine die er is, kan out-of-the-box bieden.
Een motor is simpelweg niet uitwisselbaar zonder grote aanpassingen. Om een andere engine voor Farming Simulator te gebruiken, zou een enorme hoeveelheid maatwerk nodig zijn. En uiteindelijk zouden we eigenlijk hebben wat we al gebruiken: onze eigen, aangepaste engine. Ook kunnen we alleen met onze eigen oplossing de mate van modabiliteit bieden. Als je hier meer over wilt weten, legt Thomas het uitgebreider uit in zijn presentatie hierboven.
Welke prestatiekenmerken kunt u verwachten?
DirectX 12
Voor de pc-versie van Farming Simulator 22 kunt u genieten van de voordelen van DirectX 12. In eerdere versies van Farming Simulator gebruikten we DirectX 11 / OpenGL. Vergeleken met DX11 geeft de nieuwste DX12 ontwikkelaars meer controle over de interactie van hun game met de CPU en GPU.
Dat betekent dat de GIANTS Engine 9 middelen en toestanden direct kan beheren, zodat we ze efficiënter kunnen controleren en beheren. Als gevolg hiervan hebben we minder overhead voor stuurprogramma's en meer vrije CPU-bronnen voor andere taken.
Textuurstreaming
Bovendien hebben we Texture Streaming toegevoegd aan de GIANTS Engine. Hiermee laden we dynamisch hogere of lagere resolutieversies van de texturen op basis van wat daadwerkelijk zichtbaar is op het scherm. Dit stelt ons in staat om nog meer objecten in de wereld te zetten en de gebruikte slots per voertuig te verminderen, aangezien we er niet langer voor hoeven te zorgen dat we de volledige texturen van alle voertuigen kunnen laden. Ook worden de laadtijden verkort, omdat er in het begin minder textuurgegevens hoeven te worden geladen.
Occlusie ruiming
Occlusie Culling is een andere belangrijke optimalisatietechniek. Het stelt ons in staat om nog meer gedetailleerde werelden te maken. Occlusion Culling voorkomt in feite dat de engine dure renderings uitvoert voor volledig verborgen objecten. Dozen die bijvoorbeeld achter een schuur zijn verborgen, worden pas weergegeven als je ze ziet, waardoor de prestaties worden verbeterd door middelen te besparen.
Welke nieuwe grafische features kun je verwachten?
Tijdelijke anti-aliasing (TAA)
Farming Simulator 22 beschikt over tijdelijke anti-aliasing. Het is een benadering om ongewenste weergave-artefacten zoals gekartelde randen of flikkerende spiegelende hooglichten te verminderen met behulp van de informatie van eerdere frames. De GIANTS Engine 9 gebruikt standaard een hoogwaardig temporal anti-aliasing (TAA) algoritme, maar het kan ook worden uitgeschakeld om prestatieredenen of als de resultaten u niet bevallen.
In eerdere games hebben we MSAA standaard ingeschakeld als anti-aliasing-oplossing. In vergelijking met MSAA is TAA sneller en leidt het meestal tot betere resultaten. MSAA verbetert bijvoorbeeld alleen de kwaliteit van geometrische randen, maar TAA vermindert ook andere artefacten zoals flikkerende spiegelende hooglichten.
Parallax Occlusie Mapping
Parallax Occlusion zorgt ervoor dat het terrein en andere oppervlakken in het spel er gedetailleerder en dynamischer uitzien als de functie is ingeschakeld in de instellingen. Het resultaat ziet er zeer realistisch uit en voegt diepte toe aan de oppervlakken in het spel. Zoals de bandensporen op uw veld, bijvoorbeeld sleuven graven in de grond. We hebben dit in een ander artikel behandeld. Lees meer over Parallax Occlusion Mapping!
Verbeterde schaduwen
We hebben verschillende verbeteringen in de schaduwweergave aangebracht in de GIANTS Engine 9. Een van de meest opvallende veranderingen is dat we de schaduwen nu veel verder weg kunnen weergeven. Dit helpt om de visuele kwaliteit in de verte te vergroten en uw landerijen zullen er natuurlijker en realistischer uitzien.
Blijf op de hoogte – pre-order om je bonus te ontvangen!
We zullen u meer laten zien over Farming Simulator 22 en zijn enorme verbeteringen verderop. Farming Simulator 22 verschijnt op 22 november voor pc, Mac, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One en Google Stadia. Pre-order nu om het CLAAS XERION SADDLE TRAC Pack gratis te ontvangen!
Auteur:We hebben geen informatie over de auteur van deze mod. Als je een auteur bent, neem dan contact met ons op of laat hieronder een reactie achter en we zullen je credits toevoegen.