Farming Simulator 25: Hoe de Hutan Pantai-kaart is gemaakt
Farming Simulator 25: Hoe de Hutan Pantai-kaart is gemaakt
Welkom bij Hutan Pantai, waar de harmonie van het Oost-Aziatische platteland de levendigheid van moderne steden ontmoet – een symbiotische relatie, zoals Associate Producer en Technical Artist Horia Serban het noemt. Kom meer te weten in ons interview, waarin hij uitlegt wat hij en zijn team van milieukunstenaars voor ogen hadden toen ze de kaart maakten.
Farming Simulator 25 verschijnt op 12 november. Er is nog tijd om te pre-orderen, dan krijg je het MacDon Pack! Of ga voor de luxe Collector's Edition, inclusief een USB-ontstekingsslot om je in-game tractoren te starten.
Horia, vertel ons iets over jezelf en je functie!
Ik ben Associate Producer voor de Environment Department hier bij GIANTS Software en ik werk ook als Technical Artist. Ik werk nu ongeveer 20 jaar in de game-industrie en de afgelopen 8 jaar heb ik het genoegen gehad om bij GIANTS te werken. Mijn reis hier begon met Farming Simulator 17 in 2016 en ik voelde me meteen verbonden met de unieke aspecten van de game. Voordat ik bij GIANTS kwam, werkte ik aan verschillende titels, zoals Call of Duty: Ghosts, Dead Rising 3 en Test Drive Unlimited 2, meestal via outsourcing.
Maar het was met Farming Simulator dat ik een nieuwe passie vond – deze game is speciaal voor mij, en deel uitmaken van de groei en evolutie ervan is echt opwindend. Het zien van de franchise die zich door de jaren heen heeft uitgebreid en wetende dat ik een rol heb gespeeld in die reis, brengt me zoveel geluk en trots. Ik ben verheugd om deze wereld tot leven te brengen voor onze spelers, seizoen na seizoen.
Inspiratie & Sfeer
Welke sfeer wilde je creëren?
Met de Hutan Pantai-kaart wilden we een authentieke Oost-Aziatische sfeer creëren die de harmonie tussen plattelandslandschappen en de levendige, moderne steden die kenmerkend zijn voor deze regio belichaamt. Deze symbiotische relatie, waarbij de bruisende steden in stand worden gehouden door het harde werk en de toewijding van de plattelandsgebieden, staat centraal in de visie van de kaart. Het contrast en de verbinding tussen deze twee gebieden waren essentiële elementen die we wilden vastleggen.
We wilden ook specifieke elementen integreren die uniek zijn voor de regio, om te laten zien hoe de modernisering van steden het goederenverkeer heeft vergemakkelijkt. Door middel van functies zoals verhoogde snelwegen en hangende treinbruggen verbinden we de velden met de stedelijke centra, waardoor een naadloze stroom ontstaat die de infrastructuur in de echte wereld weerspiegelt. Ons doel was om een wereld te presenteren die zowel vertrouwd als rijk aanvoelt met de unieke culturele mix van Oost-Azië.
Daarnaast hebben we het een prioriteit gemaakt om het erfgoed en de cultuur van de regio te behouden door een traditioneel dorp en een tempelgebied te ontwerpen, beide met architecturale stijlen die al honderden jaren in gebruik zijn. Deze elementen eren de historische en culturele rijkdom van het gebied en zorgen voor authenticiteit en een gevoel van erfgoed.
Waar kwam de inspiratie vandaan?
Onze inspiratie kwam uit verschillende bronnen, die elk hielpen om een ander aspect van de Hutan Pantai-kaart vorm te geven. Voor het traditionele dorpsgebied putten we zwaar uit Studio Ghibli-films, met name 'From Up on Poppy Hill', een van mijn favoriete animatiefilms. Ghibli's kunst legt de ziel van deze kleine, tijdloze dorpen vast, en dat is de sfeer die we voor dit gebied wilden.
Voor het geïndustrialiseerde stadsgebied keken we naar de levendige, neonverlichte straten van bruisende steden als Seoul en Tokio. Die levendige, verlichte scènes brengen een energie die het snelle tempo van het moderne leven weerspiegelt, iets dat we wilden herscheppen met onze stedelijke ruimtes door middel van felle lichten en dynamische structuren.
De inspiratie voor het tempelgebied kwam uit meerdere bronnen, waaronder verschillende K-drama's en close-up visuele referenties die de ingewikkelde architectuur van deze structuren prachtig laten zien. Door te putten uit deze gedetailleerde afbeeldingen, konden we een ruimte creëren die authentiek aanvoelt en respectvol is voor het culturele erfgoed dat het vertegenwoordigt.
Voor de landbouwgebieden hebben we zowel traditionele als moderne landbouwpraktijken onderzocht die uniek zijn voor Oost-Azië. We wilden een mix die de wortels van het boerenleven liet zien naast de evoluerende praktijken, en zo een ervaring creëerde die het verleden eert en tegelijkertijd de toekomst omarmt. Door te putten uit zo'n grote verscheidenheid aan bronnen konden we een diverse en meeslepende wereld tot leven brengen, gevuld met elementen die trouw blijven aan de essentie van Oost-Azië.
Creatie & Uitdagingen
Hoe pak je het aan als je aan een nieuwe kaart begint?
Elke nieuwe map begint met uitgebreid onderzoek gericht op het specifieke gebied of thema dat we willen herscheppen. We duiken diep in de cultuur en unieke kenmerken van die regio om onze spelers de meest authentieke ervaring te bieden. Onze aanpak houdt in dat we taken binnen de milieuafdeling opsplitsen om ervoor te zorgen dat we zoveel mogelijk relevante informatie verzamelen.
Sommige van onze teamleden richten zich op het onderzoeken van de lokale architectuur, terwijl anderen zich concentreren op het begrijpen van de vegetatie, landbouwpraktijken en gemeenschapsspecifieke elementen die we moeten vastleggen. We besteden ook veel aandacht aan details die we moeten vermijden om ervoor te zorgen dat de kaart respectvol en plezierig is voor onze gemeenschap.
Zodra de onderzoeksfase is voltooid, gaan we over naar de prototyping- of preproductiefase. Hier experimenteren we door middel van gray-boxing, waarbij we basis-3D-modellen maken om de lay-out van de kaart vast te stellen. In deze fase kunnen we de positionering van essentiële elementen zoals productiegebouwen en herkenningspunten testen en aanpassen. Het is een spannend proces om onderzoek om te zetten in een tastbare omgeving, en het helpt ons een stevig fundament te leggen voor de uiteindelijke kaart.
Hoe bent u te werk gegaan bij het ontwerp van de omgeving en het landschap?
Onze aanpak van Hutan Pantai's omgevingsontwerp begon met een duidelijke visie gericht op symmetrie en balans. Deze kaart onderscheidt zich van anderen door de nadruk te leggen op het unieke contrast tussen traditie en modernisering, een terugkerend thema in de landschappen van de regio. We concentreerden ons op het industriegebied bij de stad, waar een haven dient als eindpunt voor het landbouwproces, wat de export van goederen buiten de grenzen van de kaart symboliseert. Hoewel dit slechts een metafoor is in plaats van een gameplay-functie, versterkt het de stroom en het doel van de levenscyclus van de landbouw.
Ons doel was om de essentie van Oost-Azië zo nauwkeurig mogelijk vast te leggen, door de charme van het platteland te combineren met de dynamiek van industriële vooruitgang. De stroom van landbouwprocessen op deze kaart beweegt zich van het zuidwesten naar het noordoosten, en begeleidt spelers door deze reis van productie en transport. Het draait allemaal om balans: het handhaven van een evenwicht tussen erfgoed en technologie, oud en nieuw. Deze balans zit niet alleen in de fysieke lay-out, maar ook in het karakter van de kaart, waardoor een ervaring ontstaat die trouw blijft aan de culturele en geografische realiteit van Oost-Azië.
Wat waren enkele uitdagingen bij het maken van de kaart?
Het maken van de Hutan Pantai-kaart bracht zijn eigen uitdagingen met zich mee, vooral met de complexiteit van de stad. Dit ging verder dan alles wat we eerder hadden gedaan, dus we moesten zorgvuldig een balans vinden tussen authenticiteit en prestaties. We wilden dat de stad echt en dynamisch aanvoelde zonder te veel van het oppervlak van de kaart in beslag te nemen of de prestaties op consoles en pc's te beïnvloeden. Het bereiken van die balans was een aanzienlijke technische en creatieve uitdaging.
Een andere grote uitdaging was het ontwerpen van de infrastructuur om de stad met de plattelandsgebieden te verbinden. Het bouwen van een snelweg die de hoofdstad naadloos verbindt met de rest van de kaart vereiste een nauwkeurige planning, en het toevoegen van tunnels aan de route bracht een extra laag complexiteit. Het verzekeren dat deze infrastructuur zowel functioneel als visueel geïntegreerd was in het landschap was een ware test van onze ontwerp- en engineeringvaardigheden.
Teaminspanningen
Op welke aspecten ben je het meest trots? Wat is je favoriete onderdeel van de kaart?
Ik ben trots op elk onderdeel van deze kaart en wat we met Hutan Pantai hebben bereikt, waarbij we de grenzen nog een beetje verder hebben verlegd. Maar waar ik het meest trots op ben, is het ongelooflijke werk van ons Environment Team. Hun talent en toewijding hebben deze visie echt tot leven gebracht.
Onze technische kunstenaar, Evgen, speelde een grote rol in de technische doorbraken die we nodig hadden. Kevin, die een geweldig oog voor detail heeft, verfijnde elk element minutieus met een geduld en precisie die het beste uit elk stukje van de kaart naar boven haalde. Ons vegetatieteam, Vanessa en Kenan, creëerden het rijke, meeslepende plantenleven dat zoveel diepte toevoegt. Gabriel stak talloze uren in het tot leven brengen van het neonverlichte stadsgezicht, waardoor het pulseerde van energie. En Anton, die het geduld en de toewijding had om elk element te verheffen, pushte altijd om alles net iets beter te maken.
Het is een teamprestatie van begin tot eind en ik ben het meest trots dat al hun bijdragen in deze kaart samenkomen.
Voorbeschouwing Hutan Pantai
Auteur:
fs25 mods