Farming Simulator 22: realistischer en natuurlijker gronden
Farming Simulator 22: realistischer en natuurlijker gronden
In Farming Simulator 22 zien oppervlakken er realistischer en natuurlijker uit. Dankzij Parallax Occlusion Mapping die we hebben geïmplementeerd in de GIANTS Engine 9. Parallax Occlusion zorgt ervoor dat het terrein en andere oppervlakken in het spel er gedetailleerder en dynamischer uitzien als de functie is ingeschakeld in de instellingen. Laten we eens kijken en zien wat er werkelijk gebeurt.
Wat is parallax occlusie mapping?
We zullen proberen het zo eenvoudig mogelijk uit te leggen: Parallax Occlusion Mapping is een techniek die in feite de details van een gestructureerd oppervlak versterkt om het diepte te geven. Zoals de bandensporen op je veld, sleuven in de grond. Ze zijn nu dieper, en dit is waarom:
In de eerste stap reduceert Parallax Occlusion Mapping een geometrische complexiteit van een 3D-model. Zoals het grind op een weg of zelfs stenen in een muur bijvoorbeeld. De gereduceerde oppervlaktedetails worden omgezet in een vlakke textuur. Wanneer het model in het spel wordt weergegeven, worden de oppervlaktedetails in een zogenaamde “hoogtekaart” gezet. Zo ziet het eruit:
De hoogtekaart voegt in feite een diepte toe aan het anders vlakke oppervlak. Stel je de hoogtekaart voor als een geografische kaart met heuvels en dalen. Verschillende kleuren betekenen verschillende dieptes. Zoals je kunt zien in de hoogtekaart hierboven – hoe donkerder het oppervlak, hoe dieper het is. Op basis van deze informatie die in de afbeelding is opgeslagen, wordt het oppervlak vervolgens in het spel gereconstrueerd, waardoor het er driedimensionaal en realistisch uitziet.
Ja, maar waarom parallax-occlusie?
Er zijn een aantal redenen om Parallax Occlusion Mapping te gebruiken in videogames zoals Farming Simulator 22 om dit effect te bereiken. Allereerst ziet het resultaat er erg realistisch uit en voegt het zeker diepte toe aan de oppervlakken in het spel. Ziet het er niet netjes uit? Neem gewoon een buit bij deze visualisaties van oppervlakken die diepte krijgen.
Dan is het natuurlijk prestatievriendelijk. De mate van Parallax Occlusion Mapping wordt bepaald door uw hardware en grafische instellingen. Op deze manier kunnen we Farming Simulator verder verbeteren en toch hardwarevriendelijk houden voor elke gamer die er is.
Als je systeem het aankan, verhoog dan de instellingen en je krijgt het best mogelijke resultaat. Zo niet, maak je geen zorgen – je kunt Farming Simulator 22 nog steeds spelen met lagere instellingen en Parallax Occlusion uitgeschakeld.
Dus, hoe zal het spel eruit zien?
Wegen, velden, muren en gebouwen: je zult de verbeterde oppervlakken overal opmerken als je rondloopt in Elmcreek, Erlengrat en… nou ja, de derde zullen we je binnenkort laten zien.
We werken nog steeds aan Parallax Occlusion Mapping, maar met die eerste vergelijkingen zou je een goed idee moeten krijgen van wat je kunt verwachten.
Houd er rekening mee dat het effect mogelijk niet goed wordt weergegeven in stilstaande beelden in vergelijking met live gameplay wanneer Farming Simulator 22 met voltooide Parallax Occlusion Mapping wordt uitgebracht en op uw systeem wordt uitgevoerd.
Om dit voor nu af te ronden, kijk eens naar de grond. Lijkt het niet alsof je je meer levend zou voelen als je blootsvoets over dit rotsachtige pad loopt? Ja, leuk toch?
Blijf erbij voor meer!
Farming Simulator 22 is vanaf 22 november beschikbaar voor pc, Mac, PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4, Xbox One en Stadia. Pre-order nu om het CLAAS XERION SADDLE TRAC Pack gratis te ontvangen!
Auteur:Farming Simulator 22