Ergens in Thüringen III v2.1.0.0
Ergens in Thüringen III v2.1.0.0
Ergens in Thüringen III – Welkom in Ilm Valley 4x.
Changelog v2.1.0.0 (definitieve versie)
– QoL-script toegevoegd, meer bomen (>1 miljoen) en veeteelt/weiden (30 max) mogelijk
– landbouwgrond 176, schapenweide toegevoegd (alleen met nieuwe savegame)
– kaartgeluiden herwerkt
– ontbrekende Precision Farming-waarden toegevoegd
– ontbrekende groeifase maïs verholpen
– restaurant verkooptrigger, binnenmasker toegevoegd, verkooptrigger aangepast
– Moeilijkheidsgraad "Farmmanager", resterende gewicht Tenwinkel vast
– ontbrekend "Digestaat" vultype voor laadstation mestopslag toegevoegd
– enkele ongebruikte objecten verwijderd, enkele verborgen botsingen verwijderd
Originele replica van het Thüringer gebied in de Ilm-vallei rond het kleine dorpje Dienstedt.
Echt hoogtemodel, beschikbare Google Maps-gegevens en gebouwen, straten, etc. helemaal opnieuw gemodelleerd volgens het gebied.
U kunt verwachten:
– 4x kaart
– 4 boerderijen + 1 terrein met kippenmesterij
– 2 boerderijen ervan met voorbereide BGP
– 238 gebieden die kunnen worden gekocht
– 152 velden (0,7-32ha areaal)
– Koop punten voor mest, drijfmest, zaad, kunstmest en kalk
– 6 Productie (groeve, kunstmest/zaad, zagerij, timmerwerk, korenmolen, bakkerij)
– 7 verkooppunten (alle productiesites + restaurant)
– Volledige echte bewegwijzering ter oriëntatie
– Groeiplan aangepast aan het gebied (geen olijven, katoen en suikerriet)
– Weergegevens van de regio (gemiddeld, Duitse weerdienst)
– Aangepaste bodemtypekaart voor Precision Farming DLC
– Volledige Maize Plus-compatibiliteit
– Gewijzigd lichtmodel geïnstalleerd op de kaart (FS22_Relight)
De start is op een prachtige boerderij van gemiddelde grootte, in het hart van Dienstedt.
Voor volledig gebruik van de boerderij moet de juiste landbouwgrond worden gekocht.
(In MP MOET deze boerderij altijd boerderij 1 zijn.)
Alle andere boerderijen kunnen worden gebruikt na het verwerven van de betreffende landbouwgrond.
(In MP hier maakt de volgorde na boerderij 1 niet uit.)
Alle gebouwen van de startersboerderij, de loonbedrijfsboerderij en de paardenboerderij kunnen volledig (inclusief inrichting) verkocht worden om een geheel eigen boerderij te bouwen.
De kleine, op de helling gelegen varkenshouderij, kan niet helemaal gesloopt worden.
Belangrijke notitie!
– Observeer de nodige mods
– Bij het starten van een MP-game met een nieuwe savegame kan het na aanschaf van de individuele boerderijen gebeuren dat de silo's niet gelost kunnen worden (autorisatie ontbreekt).
Om dit op te lossen, moet de server één keer opnieuw worden opgestart. Daarna zou dit probleem zich niet meer moeten voordoen.
– De mestplaat bij GEA Stall Land 153 dient door de gebruiker geplaatst te worden. Wordt niet herkend door het basisspel als het al eerder is geplaatst, omdat er geen vaste FarmId is.
– Bale-missies in MP die naar een van de BGA's gaan, vereisen een voorlader en contractuele bedrijfsrechten van de overeenkomstige boerderij, als deze geen eigendom is.
– Vanwege een beperking in het basisspel kunnen de extra beschikbare weiden (Beyleron- en Elmcreek-weiden) niet worden gerold.
Evenzo is de alpenweide alleen gemarkeerd als gras in het overzicht en de zaaimachine, maar kan worden gerold.
Wijzigingslogboek v2.0.0.3
– Hotfix geavanceerde grondhoekpatch 1.9.1.0
Wijzigingslogboek v2.0.0.1
– Hotfix ontbrekende Goeweil-balen
Wijzigingslogboek v2.0.0.0
Bugfixes:
– compleet herwerkte map.i3d
– oogstmissies opgelost. De opbrengst zou nu ruim voldoende moeten zijn
– maaiweide geen zwad, vast
– onzichtbare rand verkoopstation houtsnippers, vast
– steen/onkruid display dubbel, vast
– zoekgeraakte hekdierendealer, verwijderd
– ontbrekende binnenruimtes op verschillende locaties toegevoegd
– laatste 2 verzamelobjecten zijn niet verzamelbaar, opgelost
– landbouwgrond 153, kleine schuilplaatsen niet verkoopbaar, vast
– trigger voor laadstation zaad-/kunstmestproductie, aangepast
Veranderingen:
– vervangen dubbele wig silo landbouwgrond 153 (LU Dienstedt)
met 2 enkele wigvormige silo's voor de nieuwe BunkerSetU.
– zaad-/kunstmestproductie, gescheiden opslag van zaad en kunstmest
om vastlopen van de productie te voorkomen als de opslag volledig gevuld is met invoerproducten.
– iets aangepaste stand van de doorrijsilo en mesthoopboerderij 1
– heteluchtballonnen, minder zichtbaar, andere tijden
– bord van autodealer omgeschakeld naar Duitse naam voor betere regionale montage
– AI-voertuigtekenplaten gewijzigd in regionale borden
– autodealer spawnplaatsen aangepast, voorkomt dat uitgeleende missievoertuigen niet spawnen als de hoofdplaats is geblokkeerd
– overschilderbare grondtexturen, verhoogd 8 –> 38
– grondhoeken, verhoogd 8 –> 32
– hoge typelimiet, verhoogd 64 –> 256
– beschilderbare deco-objecten (struiken, weide…), verhoogd 4 –> 10
– weide is nu ook zaaibaar, i.p.v. alleen gewoon gras (iets hogere opbrengst dan gras)
– zijhek bij kippenmesterij, verkoopbaar voor uitbreiding van het terrein
– hek achter tankstation en zijhek zagerij verkoopbaar (uitbreiding zagerijgebied)
– limoentextuur verzwakt
Toevoegingen:
– Er zijn nu 3 verschillende weidetypes beschikbaar
– auto-onderhoud aanwezig op boerderij 1
– verschillende locaties zijn nu koopbare landbouwgronden
– 3 aparte koeienweiden (geen melk, mest en vloeibare mest produceren)
– Spaanse vertaling (gemaakt door caterpillardock)
Aandacht!
Voor iedereen die de kaart al speelt en wil updaten, is een nieuwe save game strikt verplicht!
Het is niet mogelijk om de oude save game om te zetten naar Map versie 2.0.0.0. Dit zal leiden tot onverwachte fouten en
raar gedrag tijdens het spelen. Door grote wijzigingen in het i3d-bestand is de nieuwe savegame niet te vermijden!
Veel plezier!
Auteur:Kastor [d-s-agrarservice]