Elektrisch gereedschap: Ontwikkelaar v1.0.0.0
Elektrisch gereedschap: Ontwikkelaar v1.0.0.0
Power Tools: Developer is een levenskwaliteitsmod voor modders die goed samenwerkt met Power Tools, Easy Dev Controls en Global Explorer.
Een verbeterde stijl voor het visualiseren van in-game tafels, samen met de mogelijkheid om tabellen op te slaan in goed opgemaakte Lua-bestanden, opent een nieuwe manier om het FS-objectmodel te begrijpen!
FUNCTIES:
– Nieuwe console-opdrachten om het spel opnieuw te starten (zie hieronder voor details)
– Console-opdracht om de inhoud van de Lua-tabel af te drukken naar de console/log of naar een afzonderlijk bestand
– Console-opdracht om het logbestand te wissen
CONSOLE-OPDRACHTEN:
– dtRestart (of 'r'): Start de huidige savegame opnieuw met een zachte herstart (iets sneller dan een harde reset)
– dtRestartHard (of 'rr'): Voert een harde reset uit (dit zorgt ervoor dat alles uit het geheugen wordt verwijderd)
– dtTable: drukt de inhoud van een Lua-tabel af naar de console/log
– dtSaveTable: sla de inhoud van een Lua-tabel op in een bestand (3-4x keer sneller dan het afdrukken van een tabel naar het logboek)
– dtVisualizeTable [bèta]: een verbeterde manier om tabellen naar het logboek af te drukken, zowel sneller, geheugenefficiënter als visueel verbeterd.
– dtClearLog (of 'cls'): Wist het log.txt-bestand om een nieuw logbestand te krijgen (vooral handig bij gebruik van de restart-opdracht)
VOORZICHTIGHEID!
De console-opdrachten om het spel opnieuw te starten doen dit -zonder- dat je wordt gevraagd eerst je voortgang op te slaan. Dat betekent dat u het risico loopt uw vooruitgang te verliezen als u niet voorzichtig bent!
TAFELS BEWAREN
Met de 'dtSaveTable' kun je snel een Lua-tabel naar schijf dumpen in een goed geformatteerd Lua-bestand, wat betekent dat je dit bestand als bronbestand in de Lua-interpreter of in-game kunt laden. Dit heeft verschillende gebruiksscenario's, vooral om het FS-objectmodel te begrijpen.
Optioneel kunt u de diepte van de uitvoer kiezen, vooral belangrijk bij het opslaan van tabellen op het hoogste niveau (bijvoorbeeld g_currentMission) die veel onderliggende tabellen en/of grote tabellen kunnen bevatten. Dankzij een goed geoptimaliseerde code is het nog steeds mogelijk om g_currentMission op te slaan met ongeveer 5-6 diepteniveaus voordat de Lua-engine geheugen begint te lekken en instabiel wordt (de standaarddiepte is ingesteld op 2).
Voorbeeld:
Om de tabel g_currentMission naar een bestand te dumpen, kunt u het commando 'dtSaveTable g_currentMission currentMission.lua 1' gebruiken. Dit zou de tabel g_currentMission exporteren naar een bestand met de naam 'currentMission.lua' en alleen de directe afstammelingen van g_currentMission bevatten.
Let op: vanwege veiligheidsbeperkingen wordt het gegenereerde .lua-bestand opgeslagen in de map 'Mijn GamesFarmingSimulator2022modSettingsFS22_000_DevTools'.
AFDRUKKEN VAN TAFELS
Net als bij 'dtSaveTable' kan het commando 'dtTable' worden gebruikt om een tabel naar het log uit te voeren. Het gebruikt de tabelnaam als verplichte parameter en de maxDepth als optionele parameter (met een standaardwaarde van 2).
Belangrijk! Vanwege de aard van de manier waarop FS naar het logboek afdrukt, wordt dit alleen aanbevolen voor tamelijk kleine tafels en/of ondiepe structuren (de diepte mag niet groter zijn dan 2-3). Als u bijvoorbeeld g_currentMission naar de console afdrukt met een diepte van 4, zal FS zo'n 10-15 GB aan systeemram verbruiken en vervolgens crashen in een fout met onvoldoende geheugen.
Als u een diepere structuur wilt afdrukken, is het raadzaam 'dtSaveTable' te gebruiken.
Auteur:w33zl