Dynamische veldprijzen V1.0.0.2


Dynamische veldprijzen V1.0.0.2
Maakt Veldprijzen interessanter. Het kan zinvol zijn om op zoek te gaan naar goede deals in plaats van altijd het dichtstbijzijnde land te kopen. Sommige NPC's zijn hebzuchtiger dan andere en hun economische situatie verandert in de loop van de tijd en beïnvloedt ook de prijzen. Bij aan- of verkoop van een veld komt er 10% extra bij. Dit zal het omdraaien van velden sterk beperken. De prijzen veranderen een keer per dag.
v1.0.0.1:
Weergave in kaartweergave verplaatst om deze compatibel te maken met aanvullende veldinformatie.
Gebruikt i18n voor weergave
v1.0.0.2:
Aangepaste modbeschrijving
Nieuw icoon
NPC's
Het spel geeft elk veld aan één NPC. Deze mod geeft elk van hen een permanente hebzuchtfactor en een veranderende factor voor hun economische situatie. Deze factoren zijn verschillend voor elke savegame, maar worden tussen sessies opgeslagen. Aangezien het spel de verbinding tussen veld en NPC nooit verandert, zul je altijd een bepaald veld van/aan dezelfde persoon kopen/verkopen.
Om de NPC's volledig opnieuw te genereren, open je dynamicFieldPrices.xml in je savegame en verwijder je alle items.
Je kunt hier ook losse items verwijderen om alleen die NPC's opnieuw te genereren.
Het is het beste om dit in het hoofdmenu te doen om te voorkomen dat stoomwolken worden overschreven enz.
hebzucht
De hebzuchtfactor is een getal tussen 0,8 en 1,2 voor elke NPC. Het zal nooit veranderen, tenzij het dynamicFieldPrices.xml-bestand in de samvegame wordt verwijderd.
Min en Max kunnen per save veranderd worden in het dynamicFieldPrices.xml bestand in je savegame
Economische situatie
Elke economische situatiefactor is een getal tussen 0,6 en 1,6 voor elke NPC. Het wordt willekeurig eenmaal gestart en zal dagelijks veranderen met een kleine willekeurige hoeveelheid. Min en Max kunnen per save veranderd worden in het dynamicFieldPrices.xml bestand in je savegame
Koop/Verkoop ontmoediging
Om te voorkomen dat u een veld omdraait, wordt er 10% extra toegevoegd bij het kopen en aftrekken bij het verkopen van een perceel.
De factor is 1,1 voor kopen en 0,9 voor verkopen.
Deze waarde kan ook gewijzigd worden in de dynamicFieldPrices.xml in je savegame.
Formule voor de prijs:
De basisprijs van grond wordt berekend volgens de basislijnen van de kaart: basisprijs = grootte x prijs_per_hectar x veldfactor
Dit levert dezelfde prijs op als in het basisspel.
Het wordt dan gewijzigd:
actual_price = basisprijs x hebzucht x economisch x ontmoediging
moeilijkheidsgraad
Gemiddeld zijn velden nu 21% duurder in aanschaf. Met een beetje geluk vindt u echter ook bepaalde velden tegen bijna de helft van de oorspronkelijke prijs.
BigFood2307