CVT-add-on v1.0.0.1
CVT-add-on v1.0.0.1
Dit script voegt alle voertuigen met continu variabele transmissies toe
een echte CVT-transmissie of hydrostatische transmissie.
Dit kan in de winkel worden geconfigureerd. Je kunt ook kiezen tussen een klassieker
of moderne variant.
– Realistisch gezien wordt het altijd geselecteerd op basis van het voertuig.
Belangrijk:
Eerst moeten de sleutelbindingen voor de CVT-add-on worden toegewezen.
Alle instellingen in de LS moeten op handmatig staan.
Handmatig schakelen en koppeling.
Er mogen geen automatische controlesystemen actief zijn.
Als je realistisch wilt rijden, doe je dit sowieso.
De CVT-add-on moet actief worden gebruikt en niet alleen een modificatie "die op de achtergrond draait".
(aanpassen voor de betreffende toepassing)
De voertuig-XML-waarde "rotInertia" (vliegwiel) mag niet worden opgegeven,
of het moet precies op elkaar zijn afgestemd.
En ter herinnering: de motoren moeten eerst opwarmen.
Als je twijfelt, bekijk dan de tutorials.
Instelmogelijkheden:
Algemene CVT:
– Er kunnen 4 versnellingshellingen worden ingesteld.
– Ook remhellingen kunnen worden ingesteld.
– TMS-pedaalmodus kan worden geactiveerd.
– Automatisch differentieelslot kan worden geactiveerd of voorgeselecteerd. Hiervoor is de mod
FS22_VehicleControlAddon of FS22_EnhancedVehicle is vereist.
– Efficiënt werken met de machine op maximaal vermogen.
– Om de motor te kunnen starten, moet de koppeling worden bediend.
Klassieke CVT:
– Hier kunnen 2 rijbereiken worden verschoven.
Moderne CVT:
– De rijbereiken verschuiven automatisch.
– De parkeerrem wordt geactiveerd zodra u de bestuurdersstoel verlaat.
FS22_VehicleControlAddon of FS22_EnhancedVehicle vereist.
– Low-speed-concept, maakt nog efficiënter werken mogelijk.
– Comfortabele bediening dankzij minder benodigde instelparameters.
Hydrostaat en HST-aandrijving:
– Door het wisselen van de rijbereiken worden de 2 basisvarianten geselecteerd.
– In deze configuratie worden de afzonderlijke acceleratiehellingen gedeclareerd als snelheidsniveaus.
– Beide typen hydraulische aandrijving kunnen in beweging worden gezet door middel van een procentueel gaspedaal.
Bij de hydrostaat (de oudere of eenvoudige variant) moet het handgas gewend zijn
A. de eindsnelheid bereiken,
B. Verhogen van de capaciteit van de hydraulische pomp, bijvoorbeeld om de snelheid en hefkracht van de voorlader op het erf of wiellader te verhogen om meer snelheid en hefkracht te bereiken.
– In de nieuwere versie wordt dit grotendeels automatisch geregeld, maar het handgas kan nog steeds worden gebruikt om voorladerwerkzaamheden wendbaarder uit te voeren.
– Als FS22_VehicleControlAddon actief is, moet de parkeerrem worden aangetrokken om de motor te starten.
Hitte, oververhitting en slijtage:
– Motoren moeten eerst warm genoeg draaien om verhoogde slijtage onder belasting te voorkomen.
– Onjuist gebruik en onjuiste afstelling tijdens het rijden, vooral onder belasting, kunnen ervoor zorgen dat de versnellingsbak sneller verslijt.
– Bij een te hoge druk kan de tandwielkast oververhit raken en daardoor slijtage veroorzaken.
– De motortemperaturen worden alleen gesynchroniseerd met FS22_DashboardLive in Multiplayer!
DBL moet minimaal actief zijn met .
Invloed op de functies en functies die invloed creëren:
Het motorremeffect:
– Wordt dynamisch berekend door verschillende factoren. Onder andere gewicht, snelheid, wind, helling of verval spelen een rol, motorvermogen (helaas geen cilinderinhoud), toerentalbereik en snelheid etc. spelen een rol.
Ook afhankelijk van welke acceleratiehelling is geselecteerd.
Starten van de motor:
Bij continu variabele voertuigen moet de koppeling worden ingetrapt, wat ook de normale koppeling is. In hydrostatische configuratie moet, als VCA actief is, de handrem worden aangetrokken om de motor te starten.
Bovendien mag het handgas niet omhoog worden getrokken, maar moet het op 0 staan.
Driving ranges:
Er zijn 2 oefenterreinen, II. is bedoeld voor reizen over de weg, transport en licht werk.
Fase I. is meer voor zwaar veldwerk en zwaar transport.
Hier wordt ook de maximale snelheid verlaagd en zorgt het koppel voor meer stuwkracht, vooral bij het wegrijden.
Voor elk niveau moet een toetstoewijzing worden toegewezen.
Het rijbereik moet worden gewijzigd als de machine stilstaat, omdat dit ook schade kan veroorzaken. *Een kleine tip: als je de groepsshiftknoppen voor omhoog/omlaag gebruikt, kun je dezelfde knoppen gebruiken voor de snelheidsstappen.
Een bijzonder kenmerk van de "moderne" configuratie is dat de rijbereiken geregeld zijn.
Acceleratiehellingen:
Verder is er nu een acceleratiehelling in 4 fasen, die met één knop kan worden doorgeschakeld.
Dit beïnvloedt het acceleratiegedrag bij het accelereren en verlagen van de rijsnelheid.
Soepel en met gevoel of volle kracht en ruw. Bij zware werktuigen of aanhangwagens kan er hoge druk in de planetaire tandwielkast ontstaan en deze beschadigen!
In dit geval moet de acceleratiehelling op 3 of minder worden ingesteld.
Niveau 4 is meer geschikt voor lege ritten.
Voor licht veldwerk kunt u eenvoudig op snelheidsniveau 1 in acceleratiehelling 4 trekken – bijvoorbeeld schijveneg, platte cultivator.
Verdere gedetailleerde uitleg van de details is te vinden in het Escape-helpmenu en in de Wiki op Github, evenals instructievideo's.
Bijna alle waarden en instellingen kunnen worden gebruikt met FS22_DashboardLive.
Meer gedetailleerde informatie hierover vindt u op de wiki op Github.
Geef gerust ideeën, feedback en rapporten op Github: FS22_CVT_Addon alstublieft.
Wijzigingenlogboek 1.0.0.1
– Motorstart met configuratie NO vast
– AD/CP werd te wild heen en weer geschakeld
– DBL-parameters aangepast, zie Wiki
– Boot op de Hof-Bergmann kon niet bestuurd worden.
– Kruiwagen was uitgesloten
– Snelheidscurve aangepast voor moderne configuratie.
– Nieuwe winkelconfiguraties voor oogstmachines en elektrische voertuigen.
– Koppelingspedaal kan gebruikt worden als kruippedaal voor oogstmachines.
– Handmatige voertuigen kunnen nu volledig worden gedeactiveerd.
– Met de CVT-koppeling kunt u nu langer op volle snelheid uitrollen.
– De clutch heeft geen extra sneltoets meer nodig, je kunt de standaard clutch gebruiken.
– Het probleem dat dorsmachines te snel oververhit raakten in de HST-modus is opgelost.
– Verwarming FS2 verminderd
– Verminderde schade bij het veranderen van rijbereik wanneer FS22_RealisticDamageSystem inactief is.
– Vertaalteksten gecorrigeerd
– NL-taal toegevoegd
– De geheugenfunctie is opnieuw herzien, alle configuraties zouden nu correct moeten worden geladen.
– Probleem opgelost met verwisselde rijgebieden vanuit de Github-hotfix.
– De HST- en Harvester-configuraties overschrijven niet langer de CombineXP-snelheidsreductie.
– Help-menu is bijgewerkt.
– VCA handgas is alleen te gebruiken in HST 1, echter niet vol gas, gewoon op 99 procent draaien! (De interventie bij VCA is op dit moment moeilijk)
– Hellingen kunnen nu direct en individueel worden aangestuurd. bijvoorbeeld voor een VarioStick
– De meeste custom shop-categorieën zijn geïntegreerd. Als de jouwe niet wordt herkend, laat het ons dan weten.
– Compatibiliteit met de Göweil DLC
– Toegevoegde koppelingswaarde voor DBL
SbSh