Behoudslandbouw v1.0.1.4

Behoudslandbouw v1.0.1.4

Deze mod maakt regeneratieve landbouwpraktijken gunstiger.

Het voegt de volgende functies toe:
– Grasgewassen, graangewassen en wortelgewassen kunnen nu als bodembedekking worden gebruikt.
– Als dekgewassen voldoende zijn gegroeid, kunnen ze worden beëindigd met rollen, mulchers, cultivators en directe zaaimachines.
– Het beëindigen van bodembedekkingsgewassen zal het veld bemesten (precisielandbouw wordt ook ondersteund) en onkruid wieden voorkomen tot na de volgende oogst.
– Het rollen of mulchen van dekgewassen levert ook een mulchbonus op.
– Bij het beëindigen van bodembedekkers kan een dunne laag gras worden toegevoegd om de aanwezigheid van biomaterie te simuleren (alleen visueel effect, standaard ingeschakeld).
– Het hakken van stro tijdens het oogsten zal het veld bemesten, dus het is een zinvoller alternatief voor het persen van balen.
– Directe zaaimachines krijgen een optie om veldcreatie mogelijk te maken.
– Veel aangepaste gewassen worden automatisch ondersteund.
– De meeste effecten kunnen in de instellingen worden in- of uitgeschakeld (alleen beheerders kunnen dit in multiplayer doen).
– Verschillende bemestingsstrategieën voor het basisspel en verschillende bemestingshoeveelheden voor precisielandbouw.

De mod is op de volgende manieren gerelateerd aan de echte landbouw.

De mod is gebouwd rond de boomprincipes van Conservation Agriculture (CA):

1. Minimale mechanische bodemverstoring (dus geen grondbewerking)
2. Permanente organische bodembedekking (met gewasresten en/of bodembedekkers)
3. Soortendiversificatie (door goede vruchtwisseling)
(Bron: Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties)

De theorie is dat elk systeem dat deze drie principes respecteert, duurzaam is op de lange termijn, omdat het in de loop van de tijd bodem opbouwt.
Deze aanpak heeft het potentieel om problemen met bodemerosie en nutriëntenafvoer op te lossen, wat er op zijn beurt toe leidt dat er minder extra kunstmest nodig is.
Regeneratieve landbouw is echter een complex onderwerp en er zijn veel variaties en factoren waarmee rekening moet worden gehouden, zodat het niet eenvoudig kan worden vertaald in een simulatiespel.

Deze mod maakt daarom gebruik van stikstofniveaus en de mulchbonus om de speler op zijn minst een soort beloning te geven voor het handhaven van deze principes.
Het probeert ook veel configuratie-opties te bieden, zodat iedereen het kan aanpassen aan wat volgens hen het meest realistisch is.

De mod gebruikt maatregelen om de kans op mod-conflicten te verkleinen, maar deze kunnen nooit volledig worden uitgesloten.

Speciale dank aan Matthias, FS Gentleman en Cookie Cat voor hulp en ideeën om deze mod mogelijk te maken.

Wijzigingenlogboek: v1.0.1.4:
– Bemestingsbonus toegevoegd bij het hakken van stro tijdens het oogsten (slechts tot 50% in het basisspel, configureerbaar voor PF)
– Bemestingsbonus toegevoegd bij het cultiveren van bodembedekkers (slechts tot 50% in het basisspel, configureerbaar voor PF)
– Strategie 'Extra bemestingsniveau' toegevoegd voor het basisspel
– Verschillende configureerbare stikstofhoeveelheden toegevoegd voor precisielandbouw
– Bestaande bemestingsstrategie voor PF vervangen door "Vaste stikstofhoeveelheid"
– Poolse vertaling toegevoegd (geleverd door Ziuta)
– Een probleem opgelost waarbij alleen tarwe werd geplant met bepaalde mod-combinaties
– Een probleem opgelost waarbij extreem veel zaad werd gebruikt terwijl het maken van velden was ingeschakeld

v1.0.0.8:
– Een probleem opgelost waarbij het zaadgebruik extreem hoog was bij bepaalde kaart-/mod-combinaties

v1.0.0.7:
– Een mod-conflict met LFHA ForageOptima Standard opgelost en onkruidonderdrukking uitgeschakeld als deze is ingeschakeld, omdat die mod lua-fouten veroorzaakt met onkruidverdelgers in het algemeen

v1.0.0.6:
– Onkruidbestrijding zou nu goed moeten werken. Voorheen klopte de visuele weergave, maar de wietkaart niet

v1.0.0.5:
– Er is een probleem opgelost waarbij het maken van zaaivelden in de verkeerde richting werkte

v1.0.0.4:
– Een fout opgelost die optrad als precisielandbouw niet in de mod-map stond
– Hernoemd "set/getLimitToField" naar "set/getLimitSeederToField" om de kans op mod-conflicten te verkleinen

v1.0.0.3:
– Er is een probleem opgelost waarbij het maken van velden niet werkte op weilanden

v1.0.0.2:
– Compatibiliteitsproblemen met de mod "Cultivator Field Creator" opgelost

Auteur:
Farmsim Tim (timmeey86)


Wat zijn Farming Simulator 22 mods

Welkom bij de grootste Farming Simulator modding community. Weet je nog steeds niet zeker wat het nut is van Farming Simulator 22 mods? De game is ontwikkeld om aanpassingen (mods) te ondersteunen die door elke fan kunnen worden gemaakt. Je kunt dus mods gebruiken om het originele spel te upgraden. Ja, we zijn het erover eens dat de game al erg goed is, maar je hebt misschien het gevoel dat je meer oogstmachines, tractoren of ander gereedschap in de game nodig hebt. Bovendien biedt de game zelf verschillende soorten mods die de gameplay kunnen veranderen, enkele bugs kunnen oplossen die spelers irriteren of gewoon proberen de game interessanter te maken. Dit is waarom je FS22 mods zou moeten proberen. Aangezien er veel verschillende FS 22 mods zijn, zal het installeren van een ervan het spel een beetje veranderen en het zal uniek worden. Alle LS22 mods zijn volledig gratis, dus u hoeft zich geen zorgen te maken over betalingen of verborgen belastingen. Probeer Farming Simulator 22 mods nu en word een betere boer.






Het beste FS22 Overig mods

Leave a Reply

Do you need help or to say thanks for mod author? Just leave a comment bellow!