Behoudslandbouw v1.0.0.8

Behoudslandbouw v1.0.0.8

Wijzigingslog:
v1.0.0.8:
– Een probleem opgelost waarbij het zaadgebruik extreem hoog was bij bepaalde kaart-/mod-combinaties

v1.0.0.7:
– Een mod-conflict met LFHA ForageOptima Standard opgelost en onkruidonderdrukking uitgeschakeld als deze is ingeschakeld, omdat die mod lua-fouten veroorzaakt met onkruidverdelgers in het algemeen

v1.0.0.6:
– Onkruidbestrijding zou nu goed moeten werken. Voorheen klopte de visuele weergave, maar de wietkaart niet

v1.0.0.5:
– Er is een probleem opgelost waarbij het maken van zaaivelden in de verkeerde richting werkte

v1.0.0.4:
– Een fout opgelost die optrad als precisielandbouw niet in de mod-map stond
– Hernoemd "set/getLimitToField" naar "set/getLimitSeederToField" om de kans op mod-conflicten te verkleinen

v1.0.0.3:
– Er is een probleem opgelost waarbij het maken van velden niet werkte op weilanden

v1.0.0.2:
– Compatibiliteitsproblemen opgelost met de modificatie "Cultivator Field Creator".

Ben je het beu om urenlang de grond te bewerken? Maakt u zich zorgen over de verhouding tussen werk en voordeel van oliezaadradijs? Deze mod is voor jou:
Het algemene idee van deze mod is om cover crops nuttiger te maken en speelstijlen te verbeteren waarbij je je velden nooit onvruchtbaar zou laten (daarover later meer):

– Het rollen van bodembedekkingsgewassen is nu mogelijk en levert een mulch- en bemestingsbonus op
– Het mulchen van dekgewassen heeft hetzelfde effect als het rollen ervan
– Direct zaaien in bodembedekkingsgewassen met Precision Farming levert nu meer stikstof op
– Er zal geen onkruid meer verschijnen bij het zaaien in groeiende, mulch- of rolbedekkers (tot na de volgende oogst)

De hierboven beschreven effecten zullen in de volgende gevallen worden toegepast:
– Gras-, weide- en oliezaadradijs: in elke status "klaar voor oogst".
– Al het overige: Na half volgroeid te zijn tot vlak voor "klaar voor de oogst"
– Wortelgewassen: zoals hierboven, maar ook in de staat "loof verwijderen".
– De meeste gemodificeerde gewassen zullen zich dienovereenkomstig gedragen; luzerne en klaver gedragen zich bijvoorbeeld als gras

Bovendien krijgen directe zaaimachines een optie om het aanleggen van velden toe te staan, zodat u voorgoed van uw ploeg af kunt komen.

Als je slechts een deel van deze functies wilt, kun je het gedrag beïnvloeden via de in-game-instellingen.

Over het algemeen probeert deze mod de drie principes van Conservation Agriculture (CA) levensvatbaarder te maken:
1. Minimale mechanische bodemverstoring (dus geen grondbewerking)
2. Permanente organische bodembedekking (met gewasresten en/of bodembedekkers)
3. Soortendiversificatie (door goede vruchtwisseling)
(Bron: Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties)

De theorie is dat het respecteren van deze drie principes de algehele bodemkwaliteit zal verbeteren, waardoor bodemerosie, afvloeiing van nutriënten en andere problemen worden voorkomen en tegelijkertijd het ecosysteem in en boven de bodem wordt verbeterd.

Farming Simulator 2022 biedt voor deze principes al het volgende:
– Directe zaaimachines en directe plantmachines
– Koolzaadradijs als puur bodembedekker
– Eén bemestingsfase (basisspel) of 25 kg/ha stikstof (Precision Farming DLC) bij direct zaaien in of cultiveren van groeiende gewassen

Dit is al een goed begin, maar het is niet mogelijk om zowel de mulch- als de bemestingsbonus van koolzaadradijs te krijgen, en de bemestingsbonus compenseert niet de brandstof-, reparatie- en zaadkosten voor het planten van bodembedekkers, tenminste niet met de Precision Farming DLC actief.
Deze mod introduceert daarom het mulchen of rollen van bodembedekkingsgewassen met een bemestingsbonus die groot genoeg is.
Houd er rekening mee dat bij precisielandbouw de stikstof wordt ingesteld op de laagste behoefte van welk basisgewas dan ook, namelijk zonnebloemen (sojabonen negeren stikstof volledig). Dit betekent dat u voor de meeste gewassen nog steeds kunstmest moet aanbrengen, maar dat u achteraf nooit meer te maken krijgt met het planten op een overbemest perceel. Om het effect te kunnen toepassen, moet u over geldige grondmonsters beschikken.

Hierdoor zijn veldwerklussen zoals de volgende mogelijk:
Oogstgewas -> Kalk aanbrengen -> direct zaadbedekkingsgewas -> rollen of mulchen als het klaar is (dit geeft ook bemesting) -> direct zaad/ander gewas planten -> omgaan met onkruid en resterende stikstof -> spoelen en herhalen
Het wordt aanbevolen om periodiek ploegen uit te schakelen; veldstenen kunnen blijven zitten, aangezien er geen grondbewerkingsapparatuur wordt gebruikt.
Deze mod is compatibel met de Precision Farming DLC en de Crop Rotation-mod (beschikbaar op github).
In het geval van bugs, maak dan een probleem aan in mijn GitHub-repository.
Speciale dank aan Matthias, FS Gentleman en Cookie Cat voor hulp en ideeën om deze mod mogelijk te maken.

Auteur:
Farmsim Tim (timmeey86)


Wat zijn Farming Simulator 22 mods

Welkom bij de grootste Farming Simulator modding community. Weet je nog steeds niet zeker wat het nut is van Farming Simulator 22 mods? De game is ontwikkeld om aanpassingen (mods) te ondersteunen die door elke fan kunnen worden gemaakt. Je kunt dus mods gebruiken om het originele spel te upgraden. Ja, we zijn het erover eens dat de game al erg goed is, maar je hebt misschien het gevoel dat je meer oogstmachines, tractoren of ander gereedschap in de game nodig hebt. Bovendien biedt de game zelf verschillende soorten mods die de gameplay kunnen veranderen, enkele bugs kunnen oplossen die spelers irriteren of gewoon proberen de game interessanter te maken. Dit is waarom je FS22 mods zou moeten proberen. Aangezien er veel verschillende FS 22 mods zijn, zal het installeren van een ervan het spel een beetje veranderen en het zal uniek worden. Alle LS22 mods zijn volledig gratis, dus u hoeft zich geen zorgen te maken over betalingen of verborgen belastingen. Probeer Farming Simulator 22 mods nu en word een betere boer.






Het beste FS22 Overig mods

Leave a Reply

Do you need help or to say thanks for mod author? Just leave a comment bellow!