Kopakkerbeheer v2.2.1.2
Kopakkerbeheer v2.2.1.2
Kopakkermanagement voor tractoren, veldspuiten, maaiers en oogstmachines.
Met kopakkermanagement kunnen de functies van voertuigen met één druk op de knop worden gecombineerd en geactiveerd om draaimanoeuvres bij het werken op het veld te vereenvoudigen. Alle functies kunnen via een GUI voor elk voertuig individueel worden geactiveerd en gedeactiveerd om een ideale aanpassing aan het uitgevoerde werk te bereiken.
Het kopakkermanagementsysteem moet eenmalig als configuratie aan het betreffende voertuig in de winkel of in de werkplaats worden toegevoegd voordat het kan worden gebruikt. De kosten hiervoor bedragen 3000,-.
Het kan in het voertuig worden geactiveerd en gedeactiveerd met Shift-X. Als alternatief kunnen verschillende knoppen voor activering en deactivering worden geconfigureerd. De GUI wordt standaard opgeroepen met Shift+Ctrl+X.
Meegeleverde functies:
– Verlaag de snelheid (cruise control) en ga weer omhoog, activeer de cruise control opnieuw als deze eerder actief was
– Breng neergelaten werktuigen omhoog en laat ze weer zakken
– Draaiploeg, eentraps of tweetraps (via middenstand)
– Verhoog en verander nokmarkeringen
– Controle krab besturing
– Schakel krachtafnemer(s) en hydrauliek uit en weer in
– Pieptoon wanneer kopakkermanagement is geactiveerd
– Aan/Uit-schakelaar: Kopakkermanagement kan worden in- en uitgeschakeld. Dit voorkomt onbedoeld activeren tijdens het overzetten naar het doelveld en verbetert de verkeersveiligheid.
– Wendakkerautomaat: Activeer de kopakkermodus automatisch bij het bereiken van de kopakker. Optionele terugkeer naar veldmodus na het voltooien van de draai van 180°.
Als VCA Mod (FS22_VehicleControlAddon) aanwezig is:
– GPS-trackbegeleiding deactiveren en opnieuw activeren
– Schakel actieve differentieelsloten uit en weer in
– Activeer de draaifunctie van VCA, verander de draairichting optioneel
Als geleidingsbesturing (FS22_guidanceSteering) aanwezig is:
– GPS-begeleiding deactiveren en opnieuw activeren
Als SpeedControl (FS22_SpeedControl aanwezig is:
– Snelheidsaanpassing ook mogelijk via een wijziging van het niveau van de cruise control
Als EnhancedVehicle (FS22_EnhancedVehicle) aanwezig is:
– Deactiveren en opnieuw activeren van GPS-begeleiding, optioneel activeren van de automatische afslagfunctie
– Vrijgeven en resetten van actieve sperdifferentiëlen
– Gebruik de kopakkerdetectie van EV indien geactiveerd
Verander log:
V2.1.0.0:
– Verbeterde timing van de afzonderlijke werkstappen
– Verbeterde besturing van aardappelrooiers en vergelijkbare voertuigen
– Hefoptie toegevoegd: eerst werktuigen voor, dan werktuigen achter
– Automatische kopakkerbesturing nu onafhankelijk van Guidance Steering
– Optionele automatische terugkeer naar veldmodus na de bocht
– Aan/uit schakelaar toegevoegd (lShift+lAlt+X)
– Optie om kopakkerautomaat tijdelijk uit te schakelen per sleutel (geen sleutel vooraf toegewezen, kan willekeurig worden ingesteld in de sleutelinstellingen)
– Herziene statusweergave in voertuig-HUD
– Voertuigmeting om voor-/achterknopen aan te passen, als het werktuig wordt aan- of afgekoppeld
– Schakel handmatige onderdrukking van triggergestuurde acties in
– Bewaar en herstel de configuratie lokaal voor het type werktuig
– Kopakkerbeheer beschikbaar in missievoertuigen
V2.1.0.1:
– Lokaal opslaan en herstellen in verband met Manual Attach heeft nu alleen invloed op de betreffende speler en werkt niet wereldwijd
– Configuratie van cruise control-instelling in kopakkermodus gecorrigeerd
V2.1.0.2:
– Oplossing voor update 1.4/1.4.1 om lua callstacks te voorkomen
V2.2.0.0:
– Ondersteuning voor Mod SpeedControl toegevoegd
– Ondersteuning voor Mod EnhancedVehicle toegevoegd
– Configuratie ingeschakeld voor mestwagens
– Optie toegevoegd om sneltoetsen te verbergen in het F1-menu
V2.2.1.0:
– Ondersteuning voor Mod extendedCruiseControl toegevoegd
– Cruise Control: Inching, toegevoegd. Kies gewoon een negatieve waarde om de snelheid op de kopakker met dit bedrag te verlagen
V2.2.1.1:
– Opgelost: na het oproepen van de GUI werkten invoeracties alleen correct als het voertuig zelf was geselecteerd
V2.2.1.2:
– Categorie FM_VEHICLES toegevoegd aan ondersteunde voertuigcategorieën
Jason06 / Glowins Modschmiede