Oberleitner v1.0.0.0








Oberleitner v1.0.0.0
Laten we beginnen met een beetje tijdreizen. We bevinden ons naast een oude boerderij in de buurt van de Tegernsee. Het gebouw werd voor het eerst gebouwd rond 1870. In die tijd waren niet alleen de boerenfamilie, maar ook de bedienden, zoals enkele dienstmeisjes en bedienden, op de boerderij. Al het werk werd met de hand of met dieren gedaan. Bijna 80 jaar later, begin 1949, is de eerste tractor aangeschaft. Dit werd gevolgd door herhaalde renovaties en verbouwingsmaatregelen om het gebouw te behouden.
Het gebouw is in wezen opgedeeld in drie delen: de woonboerderij, de schuur en de stal met hooizolder.
Het huis is van binnen rustiek ingericht en heeft bijna een idyllisch boerenkarakter.
De schuur biedt twee doorgangen waarin gemakkelijk een trekker met twee aanhangers kan worden ondergebracht. Het wordt ook gebruikt voor de opslag van stro en hooi. Er kunnen maximaal 6 balen over elkaar worden gelegd.
De stal biedt plaats aan 36 koeien in ligplaats. Vroeger waren ze heel gewoon, tegenwoordig wordt het alleen in de wintermaanden gebruikt.
Zoals elke dag worden de koeien twee keer gemolken. In de ochtend en in de avond. Hiervoor is een pijpmelksysteem geïnstalleerd. Dit was een grote stap voorwaarts in de landbouw in de jaren zestig en zeventig, toen ze de emmermelkinstallaties vervingen door de nieuwere.
Het voordeel is duidelijk: de melk komt niet meer in contact met de stallucht en behoudt zijn smaak. Dit was de meest voorkomende melkinstallatie voordat ze werden vervangen door melkstallen.
Een blik in de melkkamer toont de benodigde melkstellen en de grote melkopslagtank. Dit kunt u zelf meenemen of rechtstreeks aan de zuivelfabriek verkopen.
Bouwkosten: 229.000€
Dagelijks onderhoud: 150€
Geïntegreerd silosysteem met twee bunkers voor het vullen:
Daarvoor moet de blauwe blazer worden opgesteld om te kunnen kantelen.
Om het spel nog leuker te maken, kun je wisselen tussen de bunkers in het gebouw.
lossen vindt plaats in de doorgang onder de leiding.
De AI-helper kan alleen de silo laden. Voor de belading in het gebouw heb ik ervoor gekozen om het niet te doen, omdat er meestal toch voertuigen zijn, of het gebouw is ook erg smal.
Om ervoor te zorgen dat de helper niet vast komt te zitten, raad ik aan om de blazer hier te demonteren, zodat de helper er niet aan vast komt te zitten.
Koeienstal:
ruimte voor 36 koeien
voeren in de stal, vooraan
water achter in de schuur
Om de bovenste deuren te openen, ga je naar links of rechts ervan.
Werkplaats:
te vinden in de doorgang van het gebouw.
Bank:
De bank is inclusief de slaaptrigger en de kledingkasttrigger, zodat je de boerderij kunt plaatsen zonder de melding te krijgen dat er maar één boerderij is toegestaan.
Luiken overdag open, 's nachts gesloten.
Alle deuren zijn geanimeerd en open.
Licht voor alle belangrijke delen van de
Kippenhok alleen verkrijgbaar als decoratie.
Veel extra's om het gebouw zo authentiek mogelijk te laten lijken.
Farmerfivetom