CVT-invoegtoepassing v1.2.9.0
CVT-invoegtoepassing v1.2.9.0
Dit script voegt voor alle voertuigen met continu variabele transmissies een originele CVT-transmissie of hydrostatische transmissie toe.
Wijzigingslogboek 1.2.9.0
– Opwarmen voor wiellader opgelost.
– de gevarentabel dev console opdracht verwijderd.
– Auto's en vrachtwagens zijn configureerbaar.
– Probleem met handrem in moderne configuratie voor AD en CP opgelost.
– De toerentaldaling nam af bij het accelereren met het gaspedaal.
Dit kan in de shop worden geconfigureerd. U kunt ook kiezen tussen een klassieke
of moderne variant.
– Realistisch gezien wordt deze altijd geselecteerd op basis van het voertuig.
Belangrijk:
De toetscombinaties voor de CVT-add-on moeten eerst worden toegewezen.
Alle instellingen in de LS moeten op handmatig worden gezet.
Handmatig schakelen en koppelen.
Er mogen geen automatische controlesystemen actief zijn.
Als je realistisch wilt rijden, doe je dat sowieso.
De CVT-add-on moet actief worden gebruikt en niet alleen een 'het draait op de achtergrond'-mod (aangepast voor de betreffende toepassing)
De XML-waarde van het voertuig "rotInertia" (vliegwiel) hoeft niet te worden opgegeven of moet nauwkeurig worden afgestemd.
En vergeet niet dat de motoren eerst moeten opwarmen.
Als u twijfelt, bekijk dan de tutorials.
Instellingsopties:
Algemene CVT:
– Er kunnen 4 versnellingshellingen worden ingesteld.
– Ook remhellingen kunnen worden ingesteld.
– TMS-pedaalmodus kan worden geactiveerd.
– Automatische differentieelblokkering kan worden geactiveerd of vooraf worden geselecteerd. Hiervoor is de mod FS22_VehicleControlAddon of FS22_EnhancedVehicle vereist.
– Efficiënt werken met de machine op maximaal vermogen.
– Om de motor te kunnen starten, moet de koppeling bediend worden.
Klassieke CVT:
-Hier kunnen 2 driving ranges worden verschoven.
Moderne CVT:
– De driving ranges verschuiven automatisch.
– De parkeerrem wordt geactiveerd zodra u de bestuurdersstoel verlaat. FS22_VehicleControlAddon of FS22_EnhancedVehicle vereist.
– Laagsnelheidsconcept, maakt nog efficiënter werken mogelijk.
– Comfortabele bediening dankzij minder benodigde instelparameters.
Hydrostaat- en HST-aandrijving:
– De 2 basisvarianten worden geselecteerd door de aandrijfbereiken om te wisselen.
– In deze configuratie worden de afzonderlijke versnellingshellingen gedeclareerd als snelheidsniveaus.
– Beide hydraulische aandrijvingen kunnen in werking worden gesteld door een percentage gaspedaal.
Bij de hydrostaat (de oudere of eenvoudige variant) moet het handgas worden gebruikt om A. de eindsnelheid te bereiken, B. de capaciteit van de hydraulische pomp te vergroten, bijvoorbeeld om de snelheid en het hefvermogen van de frontlader op het erf te vergroten of de wiellader om meer snelheid en hefvermogen te bereiken.
– In de nieuwere versie wordt dit grotendeels automatisch geregeld, maar het handgas kan nog steeds worden gebruikt om wendbaarder frontladerwerkzaamheden uit te voeren.
– Als FS22_VehicleControlAddon actief is, moet de parkeerrem worden aangetrokken om de motor te starten.
Hitte, oververhitting en slijtage:
– Motoren moeten eerst warm genoeg draaien om te voorkomen dat er onder belasting meer slijtage optreedt.
– Onjuist gebruik en een verkeerde afstelling tijdens het rijden, vooral onder belasting, kunnen ervoor zorgen dat de versnellingsbak sneller slijt.
– Als de druk te hoog is, kan de versnellingsbak oververhit raken en daardoor slijtage veroorzaken.
– De motortemperaturen worden alleen gesynchroniseerd met FS22_DashboardLive in Multiplayer!
DBL moet minimaal actief zijn met .
Invloed op de functies en functies die invloed creëren:
Het motorrem effect:
– Wordt dynamisch berekend door verschillende factoren. Onder andere gewicht, snelheid, wind, helling of daling spelen een rol, motorvermogen (helaas niet cilinderinhoud), toerentalbereik en snelheid van de motor, etc. spelen een rol.
Hangt ook af van welke acceleratiehelling gekozen is.
De motor starten:
Voor continu variabele voertuigen moet de koppeling worden ingedrukt, wat ook de normale koppeling is. In hydrostatische configuratie moet, als VCA actief is, de handrem worden aangetrokken om de motor te starten.
Bovendien mag het handgas niet omhoog worden getrokken, maar moet het op 0 staan.
Driving ranges:
Er zijn 2 driving ranges, II. is bedoeld voor wegverkeer, transport en licht werk.
Fase I is meer bedoeld voor zwaar veldwerk en zwaar transport.
Ook hier wordt de maximumsnelheid verlaagd en zorgt het koppel voor meer stuwkracht, vooral bij het wegrijden.
Voor elk niveau moet een knoptoewijzing worden toegewezen.
De rijbereiken moeten worden gewijzigd wanneer de machine stilstaat, omdat dit ook schade kan veroorzaken. *Een kleine tip: als u de groepsschakelknoppen voor omhoog/omlaag gebruikt, kunt u dezelfde knoppen gebruiken voor de snelheidsstappen.
Een bijzonderheid van de "moderne" configuratie is dat de driving ranges gereguleerd zijn.
Versnellingshellingen:
Bovendien is er nu een acceleratiehelling met 4 fasen, die met één knop kan worden doorlopen.
Dit heeft invloed op het acceleratiegedrag bij het accelereren en het verminderen van de rijsnelheid.
Soepel en met gevoel of vol vermogen en ruw. Met zware werktuigen of aanhangers,
kan een hoge druk in de planetaire tandwielkast veroorzaken en deze beschadigen!
In dit geval moet de acceleratiehelling op 3 of lager worden ingesteld.
Niveau 4 is meer geschikt voor lege ritten.
Voor licht veldwerk kunt u prima trekken op snelheidsniveau 1 in versnellingshelling 4 – bijvoorbeeld schijveneg, vlakcultivator.
Meer gedetailleerde uitleg over de details vindt u in het Escape-helpmenu en in de Wiki op Github. Ook zijn er instructievideo's beschikbaar.
Vrijwel alle waarden en instellingen kunnen worden gebruikt met FS22_DashboardLive.
Meer gedetailleerde informatie hierover is te vinden op de wiki op Github.
Ideeën, feedback en rapporten kunt u gerust sturen naar Github: FS22_CVT_Addon.
Wijzigingslogboek 1.2.0.0 (incl. Hotfix voor 1.0.0.1)
– Structuur van versie gewijzigd van 1.0.0.x naar 1.x.0.0 omdat kleine aanpassingen beter kunnen verschillen tussen github en openbaar.
– HOTFIX: voertuigen met grotere motoren konden niet opwarmen en afkoelen als ze stilstonden.
– CP & AD, AccRamp moet nu worden aangepast voordat een helper kan worden gestart.
– DBL-waarde voor handgasanimatie toegevoegd. Zelfde principe als voor de koppeling.
– Telemetriegegevensoverdracht toegevoegd. (Info in DC)
Wijzigingslogboek 1.0.0.1
– Motorstart met configuratie NEE opgelost
– AD/CP werd te wild heen en weer geschakeld
– DBL-parameters aangepast, zie Wiki
– Boot op de Hof-Bergmann kon niet bestuurd worden.
– Kruiwagen was uitgesloten
– Snelheidscurve aangepast voor moderne configuratie.
– Nieuwe winkelconfiguraties voor maaidorsers en elektrische voertuigen.
– Het koppelingspedaal kan worden gebruikt als kruippedaal voor oogstmachines.
– Handmatige voertuigen kunnen nu volledig worden gedeactiveerd.
– Met de CVT-koppeling kunt u nu langer doorrijden op volle snelheid.
– De clutch heeft geen extra sneltoets meer nodig, u kunt de standaard clutch gebruiken.
– Het probleem waarbij dorsmachines te snel oververhit raakten in de HST-modus is opgelost.
– Verwarming FS2 verlaagd
– Verminderde schade bij het wijzigen van de driving range wanneer FS22_RealisticDamageSystem inactief is.
– Vertaalde teksten gecorrigeerd
– NL taal toegevoegd
– De geheugenfunctie is opnieuw herzien, alle configuraties zouden nu correct moeten worden geladen.
– Omgewisselde rijgebieden van de Github-hotfix opgelost.
– De HST- en Harvester-configuraties overschrijven niet langer de snelheidsverlaging van CombineXP.
– Het Helpmenu is bijgewerkt.
– VCA handgas kan alleen gebruikt worden in HST 1, Echter niet vol gas, draai het gewoon op 99 procent! (Ingrijpen in VCA op dit punt is lastig)
– Hellingen kunnen nu direct, individueel, worden aangestuurd. Bijvoorbeeld voor een VarioStick
– De meeste categorieën van de aangepaste winkel zijn geïntegreerd. Als uw categorie niet wordt herkend, laat het ons dan weten.
– Compatibiliteit met de Göweil DLC
– Koppelingswaarde toegevoegd voor DBL
SbSh