Productievernieuwing v1.4.2.0
Productievernieuwing v1.4.2.0
Productievernieuwingsscript
Revamp herwerkt het interne productiesysteem, breidt het uit en voegt verschillende functies toe. Revamp zelf is de basisscriptmod, maar breidt producties ook zelfstandig uit met extra comfortfuncties.
Een selectie van kenmerken:
Automatisch beschikbaar voor alle producties:
Automatische regeleinde in receptweergave voor invoer- en uitvoerpagina (4 ingrediënten per regel).
Een gekleurde weergave van de recepten maakt het gemakkelijker om te zien waarom een productie niet produceert. Waar: wit – beschikbaar, rood – niet beschikbaar maar vereist, oranje – niet beschikbaar en niet vereist.
Mogelijkheid om goederen in het productiemenu te kopen voor productie voor het dubbele van de marktprijs.
Prioriteitssysteem: Binnenkomende goederen kunnen nu via het productiemenu op verschillende prioriteiten worden ingesteld en worden op basis van deze prioriteiten verdeeld. Het volgende is van toepassing: Prioriteit 1 is het belangrijkst en krijgt de goederen als eerste totdat het magazijn vol is. Pas daarna prioriteit 2 etc. Ingangen kunnen ook gedeactiveerd worden en ontvangen dan geen leveringen.
Via de distributiemodus kunnen alleen actieve productielijnen worden bevoorraad.
Nieuwe uitvoermodi beschikbaar: direct verkopen, distribueren, uitbesteden (voorheen behouden) en inruilen (nieuw). Als een productie is ingesteld op opslag, worden er niet automatisch pallets gegenereerd.
Handmatige pallet-, baal- en houtspawner toegevoegd – Alle producties met palletspawner kunnen ook handmatig pallets en balen spawnen – via het menu of een trigger.
Productieleveringskosten worden nu apart gerapporteerd (voorheen onderdeel van productiekosten).
Producties met missiedoelstellingen kunnen onbeperkte goederen van missies accepteren totdat de missie is voltooid. Missiegoederen komen tijdens missies niet meer in de productie zelf terecht.
Weergave van de maximale opslaghoeveelheden en de bijbehorende eenheden.
Sorteer producties alfabetisch en filter op actief/inactief.
Bij producties wordt weergegeven of deze parallel (II) of gedistribueerd (Y) lopen.
Eigen instellingenmenu.
Moet actief worden geïnstalleerd in producties:
Recepten:
Recepten kunnen worden gemaakt met meerdere gelijke ingrediënten in groepen (maximaal 5).
Meerdere productielijnen die voorheen afzonderlijk moesten worden aangemaakt, kunnen worden gecombineerd tot één productielijn.
Mogelijkheid om een of meer optionele boosters toe te voegen die de uitgaande productie verhogen.
Boosters kunnen voor individuele goederen worden uitgeschakeld of omgekeerd.
Weergave van de werkelijke stroomproductie afhankelijk van de booster. De huidige boosterwaarde wordt tussen oranje haakjes achter het bedrag weergegeven.
Mogelijkheid om recepten te maken via FillTypeCategories.
Mogelijkheid tot weersafhankelijke producties.
Mogelijkheid tot weersafhankelijke vulniveaus.
Afbeelding:
Mogelijkheid om displays te installeren op producties die het huidige niveau in het magazijn kunnen weergeven. Ook mogelijk met zuivere lagers.
Mogelijkheid om objecten weer te geven afhankelijk van het vulniveau, bijvoorbeeld pallets in een productiemagazijn. Ook mogelijk met zuivere lagers.
Magazijnen kunnen ook worden voorzien van een spawn-script waarmee balen en pallets kunnen worden gespawnd.
Andere mogelijkheden:
Nieuwe FillTypes kunnen via Revamp worden ingevoerd bij bestaande verkooppunten zonder de bestaande verkooppunten actief te wijzigen. Een apart verkooppunt is niet meer nodig.
Verborgen producties met autostart-functie.
Diverse instelmogelijkheden voor bovenstaande functies.
Allemaal volledig geschikt voor meerdere spelers.
Eigen in-game hulp die de belangrijkste kenmerken van de mod uitlegt.
En nog veel meer
Een volledige lijst met opties, installatiehulp en ondersteuning is beschikbaar in de documentatie:
Dit is slechts het script, het script alleen verandert niets aan de productierecepten! Deze moeten afzonderlijk worden aangemaakt.
Wijzigingslog:
(Volledige changelog is te vinden in de documentatie)
Versie 1.4 Bugfixes:
Correctie van de receptuur- en vulniveau-indicatoren voor extra brede monitoren.
Inkoopprijsaanpassing werkt nu ook bij invulbare inkoopsilo’s
StoreItems via de vernieuwingsfuncties hebben weer mod-titels
De Lumber-trigger past nu de tekst aan zonder opnieuw te laden, tussen verkopen en opslaan
Innovaties
Mogelijkheid om dieren te gebruiken in producties
Verborgen productielijnen
Directe verkoop en distributie zijn gedeactiveerd
Silo- en ProductionSpawner kunnen nu meer dan één item tegelijk opslaan
Bij de silo kan nu het type zaailing worden geselecteerd bij het verwijderen van de bijbehorende pallets
Na het verwijderen van een zaailingenpallet wordt nu de juiste boomsoort weergegeven
Bij het verwijderen van stammen kunnen nu lengtes van 1-20m worden geselecteerd (instelbaar in de XML, standaard 6m)
Goederen in productie worden verkocht bij verkoop/sloop ervan
Voor de gehele productie/productielijnen zijn MixMode en BoosterMode toegevoegd
Productiemodi worden als aparte regel in het overzicht weergegeven
Nieuwe en bijgewerkte vertalingen
Versie 1.4.0.1
Bugfix met boostMode
Er wordt rekening gehouden met een schrijffout in StoreItemScript
Bugfix met weergave van productiecycli
Versie 1.4.0.2
Bugfix ingame hulp van andere mods zou weer correct moeten werken
Versie 1.4.1.0
Objecten op vulniveau kunnen nu meerdere vultypes of vultypecategorieën als som gebruiken
Mogelijkheid om een willekeurig aantal openingstijden te hanteren
Versie 1.4.1.2
Bugfix met openingstijden
Bugfix distributiesysteem met PnH
Versie 1.4.1.3
Bugfix met openingstijden en handmatige spawns
Versie 1.4.1.4
Bugfix met pomp en slangen versie 1.3
Versie 1.4.1.5
Bugfix met handmatig spawnen en openingstijden
Versie 1.4.1.6
Vertalingen bijgewerkt
Knoppen in het productiemenu vertaalbaar gemaakt
Bug opgelost bij verkoop in de combinatie van silo met producties in een plaatsbaar
Versie 1.4.2.0
Een bug opgelost met het handmatig spawnen van logs
Braeven