Verbeterd dierensysteem v2.1.0.0
Verbeterd dierensysteem v2.1.0.0
Wijzigingenlijst 2.1.0.0:
1.) Functie: schapen en geiten zijn nu onderverdeeld in individuele rassen (de mannelijke ram en geit gaan verloren in de update).
2.) Kenmerk: Zwitserse koeien zijn terug.
3.) Verandering: De gezondheid van de dieren neemt pas af na 12 uur overbevolking.
4.) Bugfix: als er al andere dieren dan koeien, varkens, schapen, paarden en kippen op een kaart zijn geïnstalleerd, worden alleen deze overschreven. Alle anderen blijven en worden geladen vanaf de kaart.
5.) Bugfix: Dieren kunnen nu ouder worden dan 60 maanden.
6.) Bugfix: paarden kunnen weer bereden worden.
7.) Bugfix: Dieren veranderen niet langer hun textuur op lange afstanden.
Wijzigingenlijst 2.0.0.0:
1.) Nieuwe functie: meerdere nieuwe dierenbeelden (met dank aan boer Andy voor goedkeuringen).
2.) Nieuw kenmerk (punt 5.): Dierlijke nakomelingen kunnen mannelijk of vrouwelijk zijn.
3.) Bugfix: Wanneer u jonge dieren uit de houderij haalt met de aanhanger, wordt het menu niet bijgewerkt.
4.) Bugfix: je zou meer dieren kunnen selecteren dan de houderij in het menu kan bevatten.
5.) Bugfix: synchronisatie verbeterd.
6.) Bugfix: een bug verholpen waardoor dieren konden verdwijnen als ze een stal binnengingen.
Wijzigingenlijst 1.1.0.0:
1.) Nieuwe functie (punt 4.) waar dieren kunnen worden verwijderd met 0% gezondheid.
2.) Bugfix: Als er geen waarde voor de overbevolking in de houderij is ingevoerd, zijn er fouten opgetreden bij het opslaan.
3.) Bugfix: de huidige status van de overbevolking zou nu ook in multiplayer moeten worden gesynchroniseerd.
Dit script past vier punten aan:
1. dieren krijgen niet meer één dier als nageslacht, maar juist veel voor de betreffende diersoort (met spreiding).
2. Stallen kunnen overvol zijn door de nakomelingen, maar dit heeft gevolgen voor de gezondheid van de dieren. Als alternatief kunnen dieren die niet meer in de stal passen direct verkocht worden. Dit kan worden ingesteld in het dierenmenu.
3. te oude dieren worden willekeurig verwijderd
4. Dieren met 0% gezondheid worden verwijderd
5. nakomelingen van dieren kunnen mannelijk of vrouwelijk zijn
Meer gedetailleerde uitleg:
tot 1.)
Standaard zijn de volgende waarden ingesteld voor nakomelingen.
Koeien:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 98
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
Varkens:
8 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
9 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
10 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
11 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
12 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
Schaap:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 59
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 30%
3 dieren -> waarschijnlijkheid met 10%
Paarden:
0 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
1 dier -> waarschijnlijkheid met 98%
2 dieren -> waarschijnlijkheid met 1%
Kippen:
9 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
10 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
11 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
12 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
13 dieren -> waarschijnlijkheid met 20%
tot 2.)
Er zijn twee modi die kunnen worden ingesteld in het stabiele menu.
Modus 1.)
Als een stal vol is en er nieuwe dieren geboren worden, worden deze direct verkocht. Hier wordt de normale dierenprijs uit het spel/de kaart genomen minus 25% transportkosten. Het is belangrijk op te merken dat kippen 0€ waard zijn als ze net geboren zijn.
Modus 2.)
Sta overbevolking toe in een schuur. Dit kan standaard tot 100%. Dit betekent dat een stal met 100 plaatsen plaats kan bieden aan 200 dieren. Dit kan echter alleen door geboorten en niet door aanschaf van nieuwe dieren! Met deze modus is bedoeld dat men de nieuwe dieren dan ook in andere stallen kan verdelen. Als een stal overbevolkt raakt, heeft dat gevolgen voor de gezondheid van de dieren. Gezondheid neemt af afhankelijk van de overbevolking, elk uur als de stal langer dan 12 uur overvol is. Dit gaat van 0 tot 5%. Dit betekent dat als er een minimale overbevolking is, alleen de gezondheid stagneert. In het ergste geval neemt het af met 5% per uur. Als er ook een gebrek aan voedsel is, kan de gezondheid nog meer achteruit gaan.
tot 3.)
Oude dieren worden verwijderd met een kans van 5%. Deze wordt eenmaal per maand berekend als het dier de maximale leeftijd bereikt. De standaardwaarden zijn als volgt ingesteld.
Koeien 300 maanden of 25 jaar
Varkens 180 maanden of 15 jaar
Schapen 144 maanden of 12 jaar
Paarden 360 maanden of 30 jaar
Kippen 180 maanden of 15 jaar
tot 4.)
Dieren met 0% gezondheid kunnen worden verwijderd als deze instelling is ingeschakeld in het menu.
tot 5.)
De dieren kunnen nu mannelijke of vrouwelijke nakomelingen krijgen. De kans op welk geslacht het zal zijn is 50:50.
Belangrijke tips:
– Kippen produceren nu mest als het hok zelf mest heeft.
– Vrouwelijke paarden worden gereset met update 2.1.0.0.
– Geiten produceren geitenmelk en geen wol. Hiervoor moet de stal echter geitenmelk geblokkeerd hebben (instructie meegeleverd: GoatMilkInstruction.txt) of gebruik maken van de schapenstallen met geitenmelkondersteuning van T4xs (Modname: FS22_husbandryGoatMilk).
– Als modders hun Animals xml niet willen overschrijven, kunnen ze nu de sleutel doNotOverwriteAnimals toevoegen aan hun Animal xml van de kaart.
Veel dank aan de volgende persoon voor de vertaling:
P_E_T_O (Tsjechisch), Jankus (Pools)
Chissel