1948 Ford F1 pick-up v1.0.0.0
1948 Ford F1 pick-up v1.0.0.0
Opties: fabriekskleuren, voorscherm/reservewiel en zijkanten
De F-serie uit 1948 (F-1 halve ton, F-2 driekwart ton en F-3 heavy duty) was Fords eerste volledig nieuwe voertuiglijn na de Tweede Wereldoorlog. De nieuwe trucks, genaamd "Bonus Built" trucks, werden geïntroduceerd op 16 januari 1948.
Ford produceerde al vrachtwagens sinds 1925, maar dit betekende een enorme verandering voor Ford: de F-serie zou niet langer een pick-up voor auto's zijn.
De vrachtwagens uit de F-serie uit 1948 waren het meest opmerkelijk vanwege hun ontwerp, terwijl het grootste deel van het chassis en de mechanica werden overgenomen van eerdere modellen, met substantiële verbeteringen aan de motor. Desalniettemin hadden de vrachtwagens de robuuste duurzaamheid die vereist is voor een werkvoertuig.
Ze werden standaard geleverd met een zescilinder lijnmotor met 95 pk, de "Rouge 226". Voor meer vermogen hadden kopers de optie van een 100 pk sterke Flathead V8-motor, de "Rouge 239". Een drieversnellingsbak met vloerschakeling was standaard, met een optionele vierde versnelling.
Ford bracht deze nieuwe truck op de markt als de "Million Dollar Cab" omdat ze meer dan $ 1.000.000 hadden uitgegeven om de cabine opnieuw te ontwerpen. De cabine werd gebruikt op alle acht trucks in de F-serie.
De cabine was comfortabeler en ruimer dan de vorige cabine. Hij was zeven centimeter breder, de deuren waren breder, er was meer hoofd- en beenruimte en hij had andere zaken zoals grotere instrumenten, een zonneklep en een asbak.
Er was ook de optionele "Spiralounge Seat", een enkele bestuurdersstoel met een speciale hydraulische schokdemper en veer die kon worden aangepast aan het gewicht van de bestuurder
Expendables, OK used mods, PattonM47