1940 Ford pick-up V1.0.0.0
1940 Ford pick-up V1.0.0.0
Ford Motor Company introduceerde zijn De Luxe Ford-lijn in 1938 als een luxe alternatief om de kloof te overbruggen tussen het basismodel (meestal Standard genoemd) [3] en het luxe Lincoln-aanbod. De naam "Deluxe" werd voor het eerst gebruikt vanaf 1930 om een luxe afwerking te specificeren, beginnend met de Model 40-B en Model 45-B, later werd de De Luxe Ford-lijn gedifferentieerd als een afzonderlijk "merk in een merk" met aparte styling en prijzen tot en met 1940.[4] In 1939 had Ford vijf autolijnen: Ford, De Luxe Ford, Mercury, Lincoln-Zephyr en Lincoln. Na de oorlog werd dit vereenvoudigd tot Ford, Mercury en Lincoln. De Ford-lijn uit 1941 omvatte "De Luxe" en "Super De Luxe" bekleding, maar deze voertuigen werden niet als een afzonderlijke lijn op de markt gebracht. Naarmate de verkoop van Mercury Eight vorderde, werd de De Luxe-aanpak geannuleerd.
Deze marketingaanpak was een reactie van de verschillende merken van General Motors (Cadillac, Buick, Oldsmobile, Pontiac en Chevrolet) en de merken van Chrysler (Chrysler, DeSoto, Dodge en Plymouth).
De De Luxe Fords van 1938 hadden een meer aflopende motorkap en een sierlijke hartvormige grille. Deze look werd doorgegeven aan de standaardlijn voor 1939, toen de De Luxe Fords scherpe V-vormige roosters met verticale spijlen kregen. De standaardlijn erfde opnieuw de De Luxe-look voor 1940, dit keer met verticale balken in carrosseriekleur. De De Luxe Ford uit 1940 had een driedelige grille met horizontale spijlen.
Auteur:lowriderfreak, PattonM47